Dacia Sandero
Dacia Sandero ma nowy design. Materiały prasowe Dacia

Dacia właśnie otworzyła w Polsce zamówienia na odświeżone gamy swoich bestsellerów. Nowe Dacia Sandero, Sandero Stepway i Jogger to nie tylko zmieniony wygląd, ale przede wszystkim mała rewolucja pod maską. Do gry wchodzi mocna hybryda i wyczekiwany automat łączony z fabrycznym gazem. Sprawdzamy, co się zmieniło i ile trzeba zapłacić.

REKLAMA

Dacia od lat udowadnia, że potrafi łączyć praktyczność z rozsądną ceną i zawsze to był jej atut. Rumuńska marka należąca do grupy Renault ma gratkę dla swoich fanów - wprowadza do swoich hitów sprzedażowych technologie znane z droższych modeli. Choć pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na początku 2026 roku, zamówienia w Polsce można składać już teraz.

logo

Co dokładnie zyskujemy? Producent obiecuje nowocześniejszy wygląd, przeprojektowane wnętrze i, co dla wielu kierowców najważniejsze, rozbudowaną ofertę napędów. Gwiazdą zestawienia może okazać się Dacia Jogger z nowym silnikiem hybrydowym oraz Sandero z jednostką, która na jednym tankowaniu przejedzie pół Europy.

"Techniczny" charakter i nowe światła

Już na pierwszy rzut oka widać, że Dacia zyskała bardziej "techniczny" i solidny charakter. Największe zmiany zaszły z przodu. Całkowicie przeprojektowana, szersza osłona chłodnicy i nowe światła LED z sygnaturą w kształcie odwróconego "T" nadają autom szerszej, stabilniejszej postawy.

logo

Zmienił się też tył. Lampy zyskały przestrzenną grafikę, a Dacia Jogger otrzymała specjalne panele ochronne wykonane z materiału Starkle. To ekologiczne tworzywo, które poznaliśmy przy okazji premiery Dustera, jest trwalsze i bardziej odporne na miejskie "przygody" i obicia, co w rodzinnym kombi ma kluczowe znaczenie.

logo

Producent zapewnia, że zmiany w środku to nie tylko kosmetyka, ale "kompletnie zmodernizowana architektura". Konsola centralna została uporządkowana, by ograniczyć liczbę ruchów ręką potrzebnych do obsługi funkcji auta. Kierowcy docenią też nową kierownicę – to model znany już z nowego Dustera i Bigstera, oferujący szerszy zakres regulacji.

logo

W wyższych wersjach wyposażenia centrum dowodzenia stanowi 10-calowy ekran multimedialny oraz cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 7 cali. Na pokładzie nie zabrakło udogodnień, które stają się standardem:

  • bezprzewodowa łączność ze smartfonem,
  • gniazda USB-C z szybkim ładowaniem,
  • kamera cofania o wyższej rozdzielczości.
  • 1590 km zasięgu i hybryda 155 KM

    To tutaj dzieje się najwięcej. Gamę otwiera silnik Eco-G 120. To turbodoładowana jednostka 1,2 l zasilana benzyną i LPG, która w końcu może być połączona z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną EDC. Wynik? W modelu Sandero całkowity zasięg na obu paliwach może wynieść nawet 1590 km. To absolutny rekord w tym segmencie i gratka dla oszczędnych kierowców.

    logo

    Dla szukających większej mocy Dacia Jogger zyskała nowy układ hybrid 155. To jednostka, która zadebiutowała w modelu Bigster. Układ składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego (109 KM), silnika elektrycznego (50 KM), wysokonapięciowego generatora-rozrusznika oraz baterii 1,4 kWh.

    Dzięki temu Jogger hybrid 155 ma poruszać się w mieście na prądzie nawet przez 80% czasu jazdy, zawsze ruszając w trybie elektrycznym. Wyższa moc (155 KM) ma zapewnić lepszą dynamikę przy wyprzedzaniu, nawet przy pełnym załadowaniu auta.

    W ofercie pozostają też sprawdzone silniki benzynowe: TCe 100 (Sandero) oraz TCe 110 (Stepway i Jogger).

    Ile kosztują nowe Dacie?

    Mimo znacznego unowocześnienia Dacia stara się trzymać ceny w ryzach. Kwoty otwierające cenniki poszczególnych modeli prezentują się następująco:

  • Dacia Sandero (wersja essential, TCe 100) – od 63 900 zł
  • Dacia Sandero Stepway (wersja essential, TCe 110) – od 71 700 zł
  • Dacia Jogger (wersja essential, Eco-G 120 benzyna+LPG, 5-miejscowy) – od 77 900 zł
  • Wersja 7-miejscowa Joggera startuje od 82 400 zł. Biorąc pod uwagę obecność instalacji gazowej i gabaryty aut to wciąż jedne z ciekawszych propozycji na rynku, łączące niskie koszty eksploatacji z nową technologią.

    Czytaj także: