
Co by zrobili Polacy, gdyby zaoszczędzili czas na świątecznych zakupach? 56 proc. odpoczęłoby, a 43 proc. spędziłoby go z rodziną – wynika z badania HarrisX dla Amazon. Tymczasem zakupy w internecie oferują szereg możliwości, które sprawiają, że z roku na rok coraz więcej z nas decyduje się na tę formę zakupów, szczególnie w intensywnym okresie przedświątecznym. W jednym miejscu otrzymujemy szeroki wybór, szybką i często darmową dostawę, brak kolejek i korków. A gdy do tego dochodzi możliwość wspierania polskich marek, to mamy przepis na idealne święta.
MATERIAŁ REKLAMOWY
Czas zamiast stresu. O czym marzą Polacy w okresie świątecznym?
Pytanie brzmi przewrotnie, ale odpowiedzi są zaskakująco szczere. 56 proc. Polaków w najnowszym badaniu HarrisX przeprowadzonym na zlecenie Amazon przyznaje, że gdyby mogło zaoszczędzić czas na świątecznych zakupach, po prostu by... odpoczęło. Dla 43 proc. priorytetem byłoby spędzenie dodatkowych chwil z rodziną i przyjaciółmi, a 32 proc. wykorzystałoby podarowany czas na rozwijanie pasji.
Brzmi jak świąteczne życzenie? Niekoniecznie. W dobie e-commerce to coraz bardziej realna perspektywa. Zamiast godzin spędzonych w zakorkowanych drogach, zatłoczonych galeriach i niekończących się kolejkach do kas, można zrobić zakupy z kanapy i to często z lepszym wyborem i cenami.
Zwłaszcza że w tym roku Polacy nie zamierzają oszczędzać. 31 proc. konsumentów według badania HarrisX dla Amazon planuje wydać więcej niż w 2024 roku. Trwający właśnie do 1 grudnia Black Friday Week na Amazon.pl to doskonała okazja by zrealizować zakupy ze swoich przedświątecznych list. A na nich królują ubrania (52 proc.), kosmetyki (39 proc.) i elektronika osobista (36 proc.).
Co daje nam spokój? Pewność dostawy i polski produkt
Zakupy online to nie tylko oszczędność czasu, ale przede wszystkim redukcja świątecznego stresu. Z badania wynika, że aż 71 proc. Polaków uważa, że świadomość dokładnego terminu dostawy zmniejsza napięcie związane z przygotowaniami do świąt. Równie wielu – bo też 71 proc. – potwierdza, że szybka i niezawodna przesyłka pomaga im czuć się bardziej zrelaksowanym.
Do poczucia bezpieczeństwa przyczynia się również wybór sprawdzonych platform. Aż 86 proc. Polaków czuje się bezpieczniej, kupując na znanych marketplace'ach takich jak Amazon.pl. Ale jest jeszcze jeden czynnik, który coraz silniej wpływa na decyzje zakupowe i jest to wyraźna preferencja polskich marek. Jak pokazują dane „Teraz Polska", ponad 80 proc. konsumentów woli kupować produkty „made in Poland", jeśli ma taką możliwość.
Dodatkowo, by jeszcze bardziej ułatwić temat wyborów świątecznych w swojej szerokiej ofercie, Amazon.pl, przygotował specjalne przestrzenie zakupowe dopasowane do potrzeb polskich konsumentów.
Jednym z nich jest sklep „Polskie Marki”, dostępny przez cały rok. Obecnie oferuje on ponad 1200 lokalnych brandów, a ich liczba rośnie średnio o jedną markę co dwa dni. To miejsce, gdzie klienci mogą wspierać polskich przedsiębiorców, kupując produkty od znanych marek jak Neonail, Dafi, Trefl, Kubota, a także odkrywając lokalne produkty od małych i średnich firm z całej Polski.
Z kolei na okres świąteczny Amazon.pl uruchamia Sklep Świąteczny z sezonowymi produktami ze wszystkich kategorii, który obejmuje m.in. ponad 500 prezentów z możliwością personalizacji.
Kupującym pomaga również ranking "Zabawki, które kochamy", czyli starannie wyselekcjonowana lista najpopularniejszych i najlepiej ocenianych zabawek, która ułatwia wybór prezentu dla dzieci. W dobie nadmiaru ofert takie zestawienia to prawdziwe ułatwienie, ponieważ zamiast przeszukiwać tysiące produktów, rodzice otrzymują gotową inspirację z zabawkami sprawdzonymi przez innych kupujących.
Podczas Black Friday Week (trwa do 1 grudnia) i w okresie świątecznym klienci mogą zaoszczędzić na setkach tysięcy ofert na marki takie jak Lego, Stanley, L'Oreal Paris, Rimmel, Garmin, Philips, JBL lub polskie marki, w tym: Trefl, Neonail, Kubota, Krosno, Dafi, Kolorofanki i wielu innych.
Klienci Amazon mogą także przeglądać oferty „Dzisiejsze Wielkie Okazje”, zawierające wyselekcjonowane promocje z danego dnia, "Ukochane wybory", czyli ulubione produkty klientów oraz 100 najpopularniejszych produktów.
Amazon Prime: więcej czasu na to, co ważne
Co może pomóc nam dodatkowo zyskać czas w tym napiętym okresie przedświątecznym? Subskrypcja Amazon Prime, ponieważ oferuje ona swoim klientom bezpłatne, szybkie i nielimitowane dostawy milionów produktów bez minimalnej wartości zamówienia, co oznacza, że mogą robić zakupy elastycznie, bez konieczności "dobijania" koszyka do wymaganej kwoty.
Program to jednak coś więcej niż tylko zakupy. To także dostęp do Prime Video z tysiącami filmów i seriali, idealnych na długie zimowe wieczory i gier w Amazon Luna. To sposób na wykorzystanie czasu zaoszczędzonego na zakupach dokładnie tak, jak chcą tego Polacy: na relaks i odpoczynek.
Przepis na spokojne święta
Ciekawym trendem tegorocznych świąt jest też rosnąca otwartość Polaków na wykorzystanie nowych technologii. Już 50 proc. kupujących deklaruje, że w tym roku prawdopodobnie skorzysta z funkcji AI. Amazon.pl już teraz oferuje im takie rozwiązania, które obejmują m.in. personalizowane rekomendacje czy lista życzeń. To kolejny sposób na zaoszczędzenie czasu i redukcję stresu, ponieważ zamiast godzin spędzonych na przeglądaniu tysięcy produktów, otrzymujemy trafne propozycje w kilka sekund.
Może więc warto w tym roku spróbować inaczej? Zamiast godzin w galerii, spokojna chwila na kanapie. Zamiast stresu i poszukiwań na ostatnią chwilę, świadomość, że prezenty dotrą na czas. A zaoszczędzony czas? Można go wreszcie przeznaczyć na to, co w świętach najważniejsze: odpoczynek i czas z bliskimi.