
Wartość dodana przemysłów kreatywnych “creative industries” w Polsce osiągnęła poziom 17,3 mld EUR, co stanowi 5,2% polskiego PKB. Polska zajmuje 8. miejsce wśród krajów rozwiniętych w zakresie eksportu wyrobów wzornictwa przemysłowego, oraz 17. pozycję na świecie na liście największych eksporterów towarów kreatywnych “creative goods” takich jak filmy, muzyka, rzemiosło, design, architektura. W tej kategorii osiągnęliśmy wynik 3.855 mln USD i prawie 1,6% udział w światowym eksporcie, wyprzedzając takie kraje jak Japonia czy Holandia
Komisja Europejska chce, by państwa Unii przeznaczały na innowacje 3 procent PKB - w tej chwili średnia wynosi około dwóch procent, W Polsce - nieco więcej niż pół procent wartości naszej gospodarki. Budżet unijny na lata 2014-2020 zakłada wzrost środków na badania i rozwój z 50 do 80 miliardów euro. W Polsce średnią podnosi duży biznes, wydatki na innowacyjne procesy biznesowe sięgają 1,25 proc. PKB. Jednak coraz ważniejszymi graczami dla polskiej gospodarki stają się samozatrudnieni, mikro i małe przedsiębiorstwa. I to oni powinni korzystać z przysługujących im praw i walczyć o finansowanie inwestycji w innowacje. Przykład mogą brać z firm internetowych - do końca 2011 r. dzięki wsparciu Działania 8.1 powstały 1563 podmioty świadczące usługi elektroniczne. 40 procent z nich oferuje swoje usługi na całym świecie.
Średni wzrost zatrudnienia u beneficjentów w okresie 2 lat od złożenia wniosku wyniósł 183 procent (rocznie 0,73 etatu na firmę), a skumulowany poziom zatrudnienia w przedsiębiorstwach beneficjentów - czyli w przypadku start-up’ów była to de facto liczba miejsc pracy w nowoutworzonych firmach, powstałych dzięki Działaniu 8.1 - na koniec września 2011 wyniósł ok. 5 227 etatów (w tym 1808 z nich obsadziły kobiety)