We wtorek ogłoszono oficjalnie, kto nabył prawa majątkowe do "Przekroju".
We wtorek ogłoszono oficjalnie, kto nabył prawa majątkowe do "Przekroju". Fot. okładka "Przekroju"

W oficjalnym komunikacie skierowanym do mediów Grupa Gremi poinformowała, że nowym właścicielem praw własności do tytułu tygodnika "Przekrój" jest firma "Tomek Niewiadomski Fotografia". Transakcja opiewała na 7 mln zł.

REKLAMA
W poniedziałek 30 września do kiosków trafił ostatni numer “Przekroju” wydawanego przez spółkę należącą do Grzegorza Hajdarowicza i tworzonego przez redakcję Zuzy Ziomeckiej i Marcina Prokopa.
Informacja o nowym właścicielu praw do tytułu miała zostać ogłoszona jeszcze w tym samym tygodniu, do czego jednak ostatecznie nie doszło. Dopiero we wtorek Grupa Gremi opublikowała komunikat informujący o dalszych losach czasopisma.
Jak piszą Wirtualne Media, nabywcą praw do “Przekroju” okazał się być fotograf Tomasz Niewiadomski. Zapłacił 7 mln. zł.
Gremi media

Spółka Wydawnictwo Przekrój Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie – spółka zależna od Gremi Media SA - (wraz ze spółką Gremi Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) zawarła z Panem Tomaszem Niewiadomskim, prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą „Tomek Niewiadomski Fotografia" Tomasz Niewiadomski Warszawa, umowę sprzedaży ogółu praw własności intelektualnej związanych z wydawaniem czasopisma „Przekrój"(...). CZYTAJ WIĘCEJ


Tomasz Niewiadomski urodził się w 1974 r., a doświadczenie zawodowe zdobywał w Australii, Polsce i USA. Jest absolwentem School of Fine Arts-Photography w Sydney.
Na oficjalnym profilu facebookowym "Przekroju" opublikowano także komunikat podpisany przez Tomasza Niewidomskiego i Zuzannę Ziomecką. Zapowiadają w nim oni, że "aby dać tytułowi szansę powrotu do pełni sił, pragniemy połączyć poszanowanie dla jego bogatego dziedzictwa z współczesną technologią i oczekiwaniami czytelników".
Zuza Ziomecka i Tomasz Niewiadomski

Dlatego dajemy sobie nieokreślony czas na przygotowanie nowej odsłony magazynu autorskiego. W tym okresie czytelników zapraszamy do śledzenia fanpage'u Przekroju na facebooku, a do branży apelujemy o cierpliwość. CZYTAJ WIĘCEJ


Na przestrzeni ostatnich 12 lat wielokrotnie zmieniała się zarówno redakcja, jak i formuła “Przekroju”. Sprzedaż pisma w pierwszym półroczu 2013 roku wyniosła prawie 18 tysięcy egzemplarzy, czyli o ponad 16 proc. mniej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Źródło: Wirtualnemedia.pl