Urzędy nie będą jednak musiały informować o wolnych miejscach pracy
Urzędy nie będą jednak musiały informować o wolnych miejscach pracy Fot. Przemek Wierzchowski / Agencja Gazeta

W szykowanej przez ministerstwo pracy ustawie był zapis, który zmuszał instytucje publiczne do informowania o poszukiwanych pracownikach. Ostatecznie jednak urzędy nie będą musiały tego robić, bo... przepis nie spodobał się innym ministerstwom.

REKLAMA
W projekcie ustawy o promocji zatrudnienia miał znaleźć się zapis narzucający na instytucje publiczne obowiązek informowania o szukaniu pracownika. Przepis jednak wykreślono - i urzędy nie będą musiały już informować o wolnych etatach. Jak pisze "Rzeczpospolita", przepisy te mają znaleźć się w jakiejś "oddzielnej regulacji", ale nikt nie wie jakiej.
Decyzja dziwi o tyle, że resort pracy mocno promował ten pomysł. Miało to zwiększyć przejrzystość procesu zatrudniania w publicznych placówkach. Gazeta podkreśla, że nowe przepisy były też odpowiedzią na oskarżenia NIK - według Najwyższej Izby Kontroli prawie połowa z 4,2 tysiąca zatrudnionych urzędników w samorządach została zatrudnia poza konkursami.
Zapis o konieczności informowania przez urzędy o wolnym miejscu wykreślono, bo... zaprotestowały inne ministerstwa. Ich zarzutem jest to, że nikt z nimi nie konsultował takiego prawa i w związku z tym nie mogą go poprzeć.
Eksperci są zdziwieni decyzją rządu. Aleksandra Kobylińska z Instytutu Spraw Publicznych podkreśliła w wypowiedzi dla "Rz", że wygląda to tak, jak by rząd chciał coś ukryć.

Źródło: "Rzeczpospolita"