
Reklama.
Program #BBCTrending, który przedstawia najpopularniejsze klipy z internetu właśnie zrobił reportaż o głośnym w Polsce teledysku "My Słowianie". Dziennikarka Anne-Marie Tomchak przedstawiła Brytyjczykom ten hit i próbowała znaleźć wytłumaczenie, dlaczego w ciągu trzech tygodni klip obejrzało na YouTube przeszło 18 milionów użytkowników.
W BBC piszą, że kultura słowiańska zazwyczaj jest przedstawiana za pomocą sielskich, wiejskich obrazków. Tymczasem nabuzowany seksem teledysk z Polski obala te stereotypy. Anita Prazmowska z London School of Economics tłumaczyła reporterce, że klip umieszczony na YouTube jest jednak parodią i żartem pokazującym, jak świat reklamowy przedstawia Słowian.
Natomiast Słowianka pracująca w BBC, Irena Taranyuk, którą poproszono o konsultacje po jakiejś chwili poprosiła o wyłączenie teledysku. Powiedziała, że nie może tego dalej oglądać, ponieważ... "to już niemal pornografia”.
źródło: BBC