
Volvo słynie z silników pięciocylindrowych, ale już za kilkanaście miesięcy trzeba sie będzie z nimi pożegnać, bo wszystkie ustąpią miejsca gamie jednostek Drive-E. Decyzja jest odważna gdyż wkrótce żaden samochód ze stajni Volvo nie będzie miał silnika o pojemności większej niż 2 litry. Nawet największy SUV w gamie – przyszły model XC90 - będzie korzystał z dwulitrowego silnika. Największy silnik V8 poprzedniej generacji XC90 miał pojemność 4,4 litra
Na przykładzie Volvo widać doskonale, że ekologiczne restrykcje nie uduszą wartości samochodu. Choć wszystkie silniki będą miały tę samą pojemność, będą różniły się mocą: Diesle od 120 do 232 KM, a motory benzynowe od 140 do 306 KM. Pierwsze trzy silniki (Diesel - 181 KM, benzyna: 245 i 306 KM) właśnie weszły na rynek. Zresztą, to właśnie Diesel dobrze obrazuje, czym jest rewolucja z silnikami Drive-E. Poprzedni, z silnikiem D4 o pojemności 2,4 litra, miał zaledwie 163 koni. Nowy, Drive-E z z mniejszą pojemnością, osiąga już moc 181 KM.
Dane techniczne nowych silników Volvo:
T6 – silnik benzynowy, 4-cylindrowy, poj. 2.0, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka posiada kompresor oraz turbosprężarkę. 306 KM, 400 Nm, silnik dostępny wyłącznie z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem na przednią oś.
Dostępny od grudnia w modelach S60, V60 i XC60.
T5 – silnik benzynowy, 4-cylindrowy, poj. 2.0, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik posiada jedną turbosprężarkę. 245 KM, 350 Nm, jednostka dostępna wyłącznie z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem na przednią oś.
Dostępny od grudnia w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70.
D4 – silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy, poj. 2.0, z dwiema turbosprężarkami. 181 KM, 400 Nm. Jednostka dostępna z manualną skrzynią lub z ośmiostopniową skrzynią automatyczną.
Dostępny od grudnia w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70.