Reklama.
Volvo szykuje się na rewolucje. W ciągu dwóch lat zastąpi wszystkie swoje 5-cio i 6-cylindrowe silniki nowoczesnymi czterocylindrowymi, o dwulitrowej pojemności. Nowe jednostki z rodziny Drive-E to odpowiedź na unijne wymagania dotyczące ograniczenia emisji spalin. Bardzo dobra odpowiedź, bo udowadniają, że mniejsze zużycie paliwa nie musi oznaczać gorszych osiągów.
T6 – silnik benzynowy, 4-cylindrowy, poj. 2.0, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka posiada kompresor oraz turbosprężarkę. 306 KM, 400 Nm, silnik dostępny wyłącznie z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem na przednią oś.
Dostępny od grudnia w modelach S60, V60 i XC60.
T5 – silnik benzynowy, 4-cylindrowy, poj. 2.0, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik posiada jedną turbosprężarkę. 245 KM, 350 Nm, jednostka dostępna wyłącznie z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem na przednią oś.
Dostępny od grudnia w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70.
D4 – silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy, poj. 2.0, z dwiema turbosprężarkami. 181 KM, 400 Nm. Jednostka dostępna z manualną skrzynią lub z ośmiostopniową skrzynią automatyczną.
Dostępny od grudnia w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70.