
Igrzyska w Soczi zaczną się lada moment, więc w stacjach telewizyjnych można już oglądać zapowiedzi tej imprezy. Wśród promocyjnych spotów zdecydowanie wyróżnia się klip BBC, który bardziej przypomina trailer kolejnej części "Władcy pierścieni" niż zwykły zwiastun transmisji sportowych. Co ciekawe, spot BBC wyreżyserował polski animator Tomasz Bagiński.
Scenariusz spotu, stworzony przez agencję RKCR/Y&R z Londynu, dotarł do mnie przez studio produkcyjne Stink, które reprezentuje mnie na tamtym rynku. Scenariusz był kapitalny. Bardzo chciałem to zrobić. Tekst miał energię, która rzadko pojawia się w pracach komercyjnych. Początkowo film miał być krótszy i mniej rozbudowany, ale razem z Juice, które szybko pojawiło się w procesie od strony post-produkcyjnej, zdecydowaliśmy, że taki pomysł wymaga epickiej oprawy.
W pracach nad spotem brała udział także inna polska firma – Platige Image. To właśnie dla niej pracuje Bagiński. Jak widać, Polacy nie są tacy straszni, a z ich usług korzysta nawet publiczna BBC. Ciekawe, co na to David Cameron.

