Jaka była najlepsza kampania reklamowa w 2018 roku? Niedługo finał MIXX Awards

Bartosz Świderski
Jury dwunastej edycji konkursu MIXX Awards na najlepsze kampanie marketingowe z udziałem digitalu wyłoniło 52 nominacje spośród blisko 140 zakwalifikowanych w 16 kategoriach. Laureatów konkursu organizowanego przez IAB Polska poznamy już 28 listopada br. podczas uroczystej gali.
MIXX Awards - najważniejszy konkurs branży interaktywnej - jest kierowany zarówno do agencji reklamowych, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu przeznaczonego na kampanię reklamową. Warunkiem wzięcia w nim udziału jest zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital.

- Konkurs MIXX jest jednym z bardziej znaczących elementów układanki edukacyjnej, którą IAB Polska konsekwentnie wdraża w ramach wieloletniego planu podnoszenia kompetencji cyfrowych zarówno w naszej branży, jak i wśród reklamodawców. Wychodzimy z założenia, że promowanie najlepszych dokonań na polu kreatywności i efektywności w kampaniach cyfrowych, wraz z innymi flagowymi działaniami naszej organizacji, takimi jak system certyfikacji DIMAQ, różnorodne szkolenia i mocne merytorycznie konferencje w długofalowej perspektywie przyczynią się do dalszego polepszenia jakości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce - komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.


Jury MIXX Awards, złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało zgłoszone projekty jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Wyłoniono 52 nominacje.

Nagrody będą przyznane w 16 kategoriach, zostaną także wręczone nagrody za dokonania - Marketer Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za szczególne osiągnięcia życiowe.

- W tym roku zależało nam szczególnie na docenieniu projektów odważnych, śmiało przełamujących schematy i wytyczających kierunki na przyszłość - komentuje Paweł Patkowski, Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange, przewodniczący jury MIXX Awards 2018.

- W projektach wyraźnie widać coraz silniejszy nacisk na efektywność.  Zgłoszeń, które pobieżnie traktowały wyniki kampanii było proporcjonalnie mniej niż w poprzednich edycjach. Coraz więcej za to pojawia się projektów, które kładą akcent na doświadczenia użytkowników oraz takich, które niosą ze sobą coś więcej niż tylko realizację celów komercyjnych. Jako juror najbardziej doceniam te, w których użyteczność i funkcjonalność idą w parze z emocjami - komentował Paweł Patkowski.

Rekordy popularności pobiła liczba projektów opartych na współpracy  z influencerami. Wyraźnie wzrosła także popularność prac z zakresu content marketingu i data driven marketingu.

Tutaj można znaleźć nominacji w 2018 roku.