Razem smakuje lepiej. Plac Defilad na jedną noc zamienił się w miejsce łączące ludzi niezależnie od przekonań

Marcin Długosz
Już po raz czwarty Plac Defilad stał się miejscem dla wyjątkowej kolacji. We współpracy z Coca-Colą, inicjatorem kampanii "Razem smakuje lepiej", zorganizowano kolejne spotkanie z cyklu "Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje". Wydarzenie miało podkreślać wartość dialogu, otwartości, szacunku i gościnności.
Kolacja „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje”, którą Coca-Cola zorganizowała wspólnie z Placem Defilad, była kolejnym spotkaniem przy wspólnym stole. Materiały prasowe
W letnią noc pod gwiazdami z widokiem na Pałac Kultury 300 osób spotkało się przy wspólnym stole, dając wyraz temu, że wszędzie na świecie to właśnie jedzenie i rozmowa na co dzień są tym, co łączy ludzi. Gościom towarzyszyły opowieści Basi Stareckiej, dziennikarki i blogerki kulinarnej, o potrawach minionych 30 lat transformacji.

W menu przygotowanym przez stołeczne Studio CookUp znalazły się dania, jakimi delektowano się w ciągu trzech ostatnich dekad. Międzykulturowy miks tworzyły potrawy reprezentujące kuchnie z najróżniejszych stron świata. Goście mogli przypomnieć sobie dawne kulinarne dzieje, a także poeksperymentować z nowymi smakami.
W letnią noc pod gwiazdami z widokiem na Pałac Kultury 300 osób spotkało się przy wspólnym stole, dając wyraz temu, że wszędzie na świecie to właśnie jedzenie i rozmowa na co dzień są tym, co łączy ludziMateriały prasowe
Kampania "Razem smakuje lepiej" i symboliczna kolacja "Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje" stały się impulsem do powstania kolekcjonerskiej butelki Coca-Cola. Limitowaną edycję zatytułowaną "Konstelacje" zaprojektował Karol Radziszewski, malarz, performer oraz autor instalacji, fotografii i filmów video.

– Wierzę, że ludzie mogą się połączyć, chociaż nieraz wymaga to nie lada gimnastyki, a czasem figur prawie niemożliwych. Czasem dzieli nas kosmiczna odległość, ale przy pewnym wysiłku możemy razem stworzyć konstelację ponad podziałami. Nawet jeśli na chwilę – komentuje czołowy przedstawiciel sztuki współczesnej w Polsce.
Limitowana edycja butelki Coca-Cola, którą zaprojektował Karol Radziszewski, czołowy przedstawiciel sztuki współczesnej w PolsceMateriały prasowe
Jak deklarują organizatorzy wydarzenia, kultowa butelka Coca-Cola zamieniła się w obiekt sztuki z bardzo ważnego powodu – by dać impuls do zatrzymania się i zadania sobie pytania – czy w codziennym biegu uważamy, żeby chwile spędzone razem były prawdziwe, i jak bardzo jesteśmy otwarci i pełni szacunku wobec tych, których nie znamy?

Artykuł powstał we współpracy z Coca-Cola Company