Oto najlepiej opłacani influencerzy na Instagramie w 2022 roku. Kwoty zwalają z nóg

Joanna Stawczyk
22 września 2022, 12:26 • 1 minuta czytania
Ujawniono, kim są najlepiej opłacani influencerzy na Instagramie. "Statista", niemiecka firma specjalizująca się w danych rynkowych i konsumenckich, opublikowała dane za 2022 rok. Średnia kwota za jeden post szokuje. W ścisłej czołówce znalazły się piosenkarki, gwiazdy filmów i seriali, ale także sportowcy. W rankingu zabrakło jednak Roberta Lewandowskiego. Nie ma też żadnego Polaka ani Polki.
Najdrożsi influencerzy na Instagramie. Średnia kwota za jeden post szokuje Fot. VALERIE MACON/AFP/East News; Felipe Ramales / SplashNews.com/East News; PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP/East News

Najdrożsi influencerzy na Instagramie w 2022 roku. Zabrakło Lewandowskiego

Przypomnijmy, że w zeszłym roku Cristiano Ronaldo na konferencji prasowej przed meczem Węgry - Portugalia pozbył się dwóch butelek Coca Coli, a potem zachęcił ludzi do picia wody.

Jeden gest gwiazdora piłki nożnej wpłynął na kurs akcji giganta napojów bezalkoholowych. Coca-Coli odebrano wówczas cztery miliardy dolarów z wartości rynkowej, co jest doskonałym przykładem ogromnej władzy, jaką on i inni celebryci mają nad opinią publiczną.

Sportowiec i jego doradcy rzecz jasna doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak poważne są jego wpływy. Nie waha się i czerpie z tego wiele korzyści. Sponsorowane posty są kierowane do ponad 400 milionów obserwujących na Instagramie. Mało kto, może poszczycić się tak pokaźnym gronem followersów. Według analizy przeprowadzonej przez platformę marketingu społecznościowego Hopper HQ, Ronaldo zarabia najwięcej ze wszystkich influencerów na Instagramie za sponsorowany post, zgarniając za każdym razem średnio 2,4 miliona dolarów. Chociaż to stawia portugalskiego gwiazdora futbolu na podium, to infografika stworzona na bazie danych firmy "Statista" pokazuje, że inni influencerzy nie zarabiają wcale dużo mniej, choć ta różnica sięga pół miliona dolarów.

Sprzedając swoje wpływy na Instagramie, znana gwiazda, influencerka, bizneswoman, a zarazem najmłodsza z sióstr Kardashian, Kylie Jenner może spodziewać się, że za takie posty zarobi 1,84 miliona dolarów.

Tuż za nią, na trzecim miejscu plasuje się inny piłkarz. Lionel Messi za jeden post może liczyć na przelew w wysokości 1,78 miliona dolarów, podczas gdy po piętach depcze mu Selena Gomez, wokalistka i aktorka, która "przytula" każdorazowo ok. 1,74 miliona dolarów.

Niedaleko za nią jest zaś Dwayne Johnson, amerykański wrestler, aktor, futbolista i raper samoańskiego, irlandzkiego i afrykańskiego pochodzenia, znany też pod swoim pseudonimem ringowym jako The Rock. Uplasował się na piątym miejscu ze stawką 1,71 miliona dolarów za post. Na 6. miejscu jest Kim Kardashian, która dorobiła się pokaźnego imperium na tym, że po prostu jest znana. Oczywiście tak jak młodsza siostra Kylie może pochwalić się własnymi produktami kosmetycznymi. Kim bierze za posta 1,69 miliona dolarów. Co ciekawe, wokalistka Ariana Grande bierze tyle samo.

Najbardziej znaną Kardashiankę i piosenkarkę goni Beyoncé, która ostatnio wydała genialny krążek "Renaissance". Żona Jay-Z ceni się na 1,39 miliona dolarów za dodanie jednego posta na swoje instagramowe konto.

Na dziewiątym i dziesiątym miejscu wylądowały siostry pań, które pojawiły się już w tym zestawieniu. Khloe Kardashian bierze 1,32 miliona dolarów, a Kendall Jenner 1,29 miliona dolarów. W zestawieniu zabrakło Roberta Lewandowskiego.

Jak wygląda jego sytuacja w tej kwestii? Znajduje się daleko w tyle. Polski piłkarz ma brać ok. 375 tysięcy złotych za jeden post, a to zaledwie ok. 78 tys. dolarów. Podsumowując, oto najdrożsi influencerzy na Instagramie w 2022 roku: