W internecie pojawiło się mnóstwo filmików i zdjęć, na których ludzie bez skrupułów niszczą ciuchy wyprodukowane przez Nike. Tak wygląda ich ostra krytyka wobec najnowszej kampanii popularnej marki. A wszystko przez jednego zawodnika NFL - Colina Kaepernicka.
Często gdy patrzę na moją "kolekcję zimową", która zastąpiła już jakiś czas temu letnie sukienki, zadaję sobie pytanie "dlaczego tego nie nosisz, przecież to takie ładne rzeczy?"... Gdy pytanie to zaczęło mnie poważnie męczyć, pozbyłam się rzeczy, na które odpowiedź brzmiała "bo nie lubię". Jednak to, co w szafie pozostało i tak wisi nietknięte. Dlaczego? Tym razem odpowiedź była przewrotna: "bo to sukienki, a ja nie znoszę nosić rajstop".
Dobre, bo polskie. Nie oznacza to, że rodzimego produktu nie można promować według najlepszych zagranicznych wzorców. Z takiego założenia wyszła polska firma OKNOPLAST. Pod koniec kwietnia zaprezentowała swój autorski produkt – okno PIXEL. Temu pokazowi towarzyszyła multimedialna oprawa w stylu, którego nie powstydziliby się producenci innych najbardziej renomowanych marek.
Ile razy dziennie klepiemy się po kieszeni, sprawdzając nerwowo, czy podczas pogoni za tramwajem telefon przypadkiem z niej nie wypadł ? Albo zlani zimnym potem przetrząsamy nerwowo torebkę w poszukiwaniu smartfona, który o zgrozo mógł zostać w domu? Sama myśl o przeżyciu dnia bez możliwości nieustannej komunikacji ze światem wielu napawa przerażeniem, a u innych powoduje przynajmniej lekki dyskomfort. Nomofobia – bo, owszem, strach przed rozłąką z jedną z najważniejszych obecnie ludzkich komórek ma już swoją nazwę, nie jest póki co uleczalna. Jej skutki można jednak skutecznie łagodzić, o czym przekonuje Motorola, wprowadzając na rynek nowe modele smartfonów z serii Moto X.
Pojawiają się na chwilę. Promują się w internecie lub za pomocą marketingu szeptanego. Dają klientowi poczucie, że jest wyjątkowy i modny. Przede wszystkim są doskonałym sposobem na wypromowanie marki. Pop-up store, w sezonie wiosenno-letnim jest ich wysyp, są coraz bardziej popularne w naszym kraju.
„Liczy się to, co ważne dla Ciebie”. Tak właśnie brzmi nowe hasło kampanii Orange. Największy w Polsce telekom – po 20 latach obecności na rynku – chce nieco „odmłodzić” swój wizerunek i lepiej dopasować się do wymagań klientów. Stąd potężne zmiany w wizerunku marki: są nowe kolory, nowa identyfikacja wizualna, nowe standardy – ale i nowe pakiety w ofercie.
Jedni odchodzą z korporacji, drudzy próbują stworzyć własny biznes, a jeszcze inni wcale nie odczuwają potrzeby zmiany swojego życia. Aleksander Jacob wiedział, że chce "czegoś więcej", a swojej nowej życiowej drogi postanowił poszukać poza krajem. Znalazł się w Paryżu, gdzie niemal od zera próbuje stworzyć własną markę wnętrzarską. O tym, dlaczego żyje dziś właśnie we Francji oraz jak wygląda Polska znad Sekwany, opowiedział w wywiadzie dla naszego serwisu.
Natasza Urbańska, Joanna Brodzik, Doda, posłanka Jolanta Szczypińska, panie Grycan, Tomasz Jacyków – to tylko niektórzy z bywalców "salonów", którzy lubią pokazywać się z akcesoriami opatrzonymi wielkimi logo znanych – i drogich – marek. Torba z logo LV czy Prady to jasny komunikat dla świata: mam pieniądze, osiągnęłam/–em sukces, patrzcie na mnie i podziwiajcie. Często jednak okazuje się, że te arcydzieła designu i przedmioty kultu, jakimi stały się marki, to podróbki.
Był jak Frugo wśród napojów, jak Ludwik wśród płynów do naczyń, jak Turbo wśród gum do żucia. "Keczup Włocławek znika ze sklepowych półek" – taka wiadomość obiegła ostatnio internet. I choć ostatecznie okazało się, że nie znika, a po prostu produkowany będzie gdzie indziej, internauci podnieśli larum i wezwali do obrony tej kultowej marki. Bo keczup z Włocławka to coś więcej niż keczup – to jeden z symboli dzieciństwa.
Co jest ważne przy kupnie samochodu? Istnieje wiele priorytetów. Dla niektórych osób najważniejsza jest uroda auta. Dla innych liczy się jego niezawodność. Jeszcze innych interesuje przestronność, moc silnika czy niski apetyt na paliwo. Oczywiście, istnieją także przeróżne kombinacje tychże wymagań.
"Obcinam, bo nie lubię. Bo mnie łaskoczą. Drapią. Są niepotrzebne, do niczego. Jak ktoś mnie pyta, skąd ta bluzka, najczęściej nie pamiętam. Bo obcięłam…" - pisze o metkach dziennikarka Beata Sadowska. Podobnie myśli coraz więcej osób, które wolą produkty bez metek, ale... wciąż markowe. Czy trend "no logo" to znak nowych czasów? - Prawdziwy buntownik nigdy nie kupi ubrania wielkiej korporacji tylko dlatego, że ona postanowiła nie przyszyć etykietki - mówi Adam Jarczyński z PAPR.
Charakterystyczne trzy paski zna każdy. W Polsce "adidasami" nazywa się wszelakie obuwie sportowe – bo przez jakiś czas to buty Adidasa były dla nas najłatwiej dostępne i tak już się przyjęło. Dzisiaj marka święci swoje największe tryumfy i jest warta najwięcej w historii. Historii ze skandalami, rodzinnym dramatem, bratobójczą walką i nazistami w tle.
Oficjalne debiuty znanych zachodnich marek przyjmowane są u nas zawsze z dużym zainteresowaniem: wystarczy przypomnieć sobie wejście do Polski sieci Starbucks. Nie inaczej było w przypadku uruchomienia polskiej wersji muzycznego serwisu Spotify. A co czeka nas w przyszłości?
Już 7 marca rozpocznie się druga w historii konferencja Internet ASAP. To impreza skierowana do wszystkich, którzy profesjonalnie podchodzą do działań marketingowych w internecie. Efektywnych działań.
20 proc. – tyle Polacy są w stanie dopłacić w sklepie, na stacji benzynowej czy w banku. Za pomoc techniczną, szybki kontakt z obsługą, a czasem nawet… za zwykłą uprzejmość.
Polscy konsumenci najlepiej oceniają Allegro, które podbija rynek nie tylko cenami, ale i szeroką ofertą. Silną pozycję mają też IKEA i Rossmann. W pierwszej piątce znalazły się też sieć salonów Empik i dyskonty Biedronka. Ta ostatnia kategoria znacząco poprawia swoje notowania i cieszy się coraz lepszą opinią konsumentów.
Odzież, biżuteria i kosmetyki z najwyższej półki, kupowane po cenach nawet o kilkadziesiąt procent niższych niż w tradycyjnym sklepie. Takimi propozycjami kuszą klientów internetowe kluby zakupowe, które dynamiką rozwoju wyprzedziły już w Polsce zakupy grupowe.
Kryzys kryzysem, ale światowe marki przypuszczają prawdziwy szturm na Polskę. W naszym kraju na potęgę buduje się nowe centra handlowe, a powierzchnie w nich zajmują firmy, których jeszcze u nas nie było. Ostatnio pojawiły się, lub wkrótce się pojawią, American Eagle Outfitters, Victoria's Secret, Louis Vuitton czy Disney Store.
Aktywność, przedsiębiorczość, niezależność - to hasła przewodnie tegorocznego IV Kongresu Kobiet (14-15.09 Warszawa ). Przy okazji wydarzenia, warto pomówić o modzie, której nie byłoby bez wielkich kobiet. Specjalnie dla Was, przypominamy najważniejsze artykuły o wielkich kobietach i przyglądamy się stylowi Henryki Bochniarz.
Apple zaprezentowało właśnie najnowszego iPhone'a 5. Standardowo już wydarzenie odbiło się szerokim echem nie tylko w branży, ale zwłaszcza wśród fanów. Gigant z Kalifornii jest idealnym przykładem firmy, której wokół swoich produktów udało się stworzyć kult, gdzie liczy się sam fakt posiadania, a wszystko inne schodzi na dalszy plan. Nie skorzystają z Windowsa, Samsunga, Nokii, bo… nie. Podobnych fanatyków można znaleźć naprawdę w każdej dziedzinie.
Wczoraj podczas Forum Brandingu 2015 szefowie marketingu największych polskich firm i agencji reklamowych podpisali się pod manifestem "Marka dla Polski". Swoje podpisy złożyli także inicjodawcy: dyrektor fundacji „Marka dla Polski” Paweł Tyszkiewicz i partner zarządzający ośrodka dialogu i analiz THINKTANK Paweł Rabiej. Zamieszczam jego treść. Podpisalibyście się pod nim?
Dobra informacja dla polskich firm z międzynarodowymi ambicjami. Twórca nagradzanej na świecie marki Poznania "Poznań* Miasto Know-How" odpowiedzialny za Markę dla Polski.
Nie tylko adidasy – od lat marki dominujące na rynku stają się elementem mowy potocznej, wypierając swoje powszechne odpowiedniki i stając się uniwersalnym zamiennikiem dla podobnych produktów. Tak było swego czasu z Relaksami czy z Walkmanami. Trend ten pozostaje jednak niezmienny. Marki innowacyjne, takie jak Google czy MultiSport, stają się elementem języka potocznego.
Na różnego rodzaju konferencjach, spotkaniach ludzie (przedsiębiorcy, właściciele jednoosobowych biznesów) pytają mnie "czym tak na prawdę jest ten personal branding?". Czy to jest jakaś nowa moda, czy faktyczna konieczność, by funkcjonować we współczesnym świecie. Dużo się o tym mówi, ale do tej pory pojęcie personal brandingu było enigmatyczne i, mimo że zaczyna coraz śmielej wkraczać do potocznego języka, to nadal jest dla wielu osób niezrozumiałe.
Czołówka polskiej mody i projekty, które co raz częściej zachwycają również poza granicami naszego kraju. Wyjątkowa jakość, dbałość o detal oraz limitowane edycje. X AYS concept store pokazuje nowe oblicze marek, które znamy i cenimy.
Czy agencje i domy mediowe potrafią sprostać dzisiejszym wyzwaniom marek? Czy polska reklama balansuje na linie i nie wiadomo, na którą stronę tej liny spadnie? Bo nie zanosi się żeby doszła do końca sznurka, acz bardzo jej tego życzę. Skąd takie twierdzenie?
Volkswagen. Marka produkująca auta dla ludu. Marka, która zdecydowanie bardziej kojarzy się z emeryckim i konserwatywnym stylem życia niż z frywolnymi i młodzieńczymi wygłupami. Golf? Pomijając skojarzenia z ciepłym swetrem to słowo również nie wywołuje rumieńców na twarzy każdego fana motoryzacji. Czy aby na pewno?
W internecie pojawiło się mnóstwo filmików i zdjęć, na których ludzie bez skrupułów niszczą ciuchy wyprodukowane przez Nike. Tak wygląda ich ostra krytyka wobec najnowszej kampanii popularnej marki. A wszystko przez jednego zawodnika NFL - Colina Kaepernicka.
Często gdy patrzę na moją "kolekcję zimową", która zastąpiła już jakiś czas temu letnie sukienki, zadaję sobie pytanie "dlaczego tego nie nosisz, przecież to takie ładne rzeczy?"... Gdy pytanie to zaczęło mnie poważnie męczyć, pozbyłam się rzeczy, na które odpowiedź brzmiała "bo nie lubię". Jednak to, co w szafie pozostało i tak wisi nietknięte. Dlaczego? Tym razem odpowiedź była przewrotna: "bo to sukienki, a ja nie znoszę nosić rajstop".
Dobre, bo polskie. Nie oznacza to, że rodzimego produktu nie można promować według najlepszych zagranicznych wzorców. Z takiego założenia wyszła polska firma OKNOPLAST. Pod koniec kwietnia zaprezentowała swój autorski produkt – okno PIXEL. Temu pokazowi towarzyszyła multimedialna oprawa w stylu, którego nie powstydziliby się producenci innych najbardziej renomowanych marek.
Ile razy dziennie klepiemy się po kieszeni, sprawdzając nerwowo, czy podczas pogoni za tramwajem telefon przypadkiem z niej nie wypadł ? Albo zlani zimnym potem przetrząsamy nerwowo torebkę w poszukiwaniu smartfona, który o zgrozo mógł zostać w domu? Sama myśl o przeżyciu dnia bez możliwości nieustannej komunikacji ze światem wielu napawa przerażeniem, a u innych powoduje przynajmniej lekki dyskomfort. Nomofobia – bo, owszem, strach przed rozłąką z jedną z najważniejszych obecnie ludzkich komórek ma już swoją nazwę, nie jest póki co uleczalna. Jej skutki można jednak skutecznie łagodzić, o czym przekonuje Motorola, wprowadzając na rynek nowe modele smartfonów z serii Moto X.
Wczoraj podczas Forum Brandingu 2015 szefowie marketingu największych polskich firm i agencji reklamowych podpisali się pod manifestem "Marka dla Polski". Swoje podpisy złożyli także inicjodawcy: dyrektor fundacji „Marka dla Polski” Paweł Tyszkiewicz i partner zarządzający ośrodka dialogu i analiz THINKTANK Paweł Rabiej. Zamieszczam jego treść. Podpisalibyście się pod nim?