Szpakowski skomentował... makaron. Zaskakująca rola gwiazdy TVP tuż przed mundialem

redakcja naTemat
04 października 2022, 09:35 • 1 minuta czytania
To człowiek, którego głos znają wszyscy kibice piłki nożnej w Polsce. Dariusz Szpakowski w tym roku skomentuje swój jedenasty mundial w zawodowej karierze. Zanim "Szpaka" usłyszymy podczas MŚ w Katarze, dziennikarz TVP wziął udział w kampanii reklamowej. Skomentował... gotujący się makaron znanej marki.
Dariusz Szpakowski to legenda mikrofonu TVP. Dziennikarz wkrótce skomentuje piłkarskie MŚ w Katarze. Fot. Wojciech Olkusnik/East News

Rok mundialowy to czas, w którym kibice często mogą widzieć swoich boiskowych idoli w reklamowym wydaniu. Najbardziej rozpoznawalną postacią związaną z polską piłką jest oczywiście Robert Lewandowski, kapitan Biało-Czerwonych. Swój czas antenowy przy okazji meczów ma również Kamil Glik.

Utożsamianie się poszczególnych marek z zawodnikami reprezentacji Polski nie jest jednak wyjątkowo częste. W przeszłości na zatrudnienie mógł liczyć m.in. selekcjoner Adam Nawałka, przed mistrzostwami Europy w 2016 roku. Na niecałe dwa miesiące przed mundialem w Katarze trudno szukać nowych przykładów, gdzie produkty reklamują np. Grzegorz Krychowiak, Wojciech Szczęsny czy Piotr Zieliński. A to obecnie najbardziej znane postaci związane z piłkarską reprezentacją.

Swój czas reklamowy wykorzystał za to Dariusz Szpakowski. Człowiek, który od prawie 40 lat jest związany z Telewizją Polską, w spocie kampanii firmy Lubella komentuje wydarzenia, mające miejsce w kuchni. Dokładniej "Szpaku" relacjonuje to, w jaki sposób gotowany jest makaron, z dodatkiem szpinaku oraz kurczaka.

"Dariusz Szpakowski, witam. Ja komentuję, państwo gotują. Zaczynamy, taktyka na przepis jest prosta: Lubella, kurczak i szpinak. Wrzucamy makaron do gotującej się wody, dziesięć minut z zegarkiem i już. W międzyczasie kroimy kurczaka, szybka akcja i na rozgrzaną patelnię" – można usłyszeć w specjalnie przygotowanym spocie reklamowym.

Dariusz Szpakowski tak jak Joanna Krupa

Dla legendy TVP to pierwsza okazja, żeby pojawić się w takiej reklamowej roli. Wcześniej Szpakowski nie był znany z aktywności poza wspieraniem pracodawcy w specjalnie przygotowanych akcjach Telewizji Polskiej.

W przypadku reklamy makaronu Lubella "Szpaku" dołączył do grona influencerów oraz Joanny Krupy, która również wzięła udział w kampanii.

Dla TVP to zmiana podejścia w porównaniu np. z poprzednią dekadą. Zdarzały się bowiem sytuacje, że dziennikarze za swoją reklamową aktywność byli zawieszani w możliwości wykonywania zawodu na antenie. Takim przypadkiem był m.in. Maciej Kurzajewski, który dostał karę od szefostwa niedługo po Euro 2012.

Szpakowski dołączył do grona dziennikarzy sportowych, którzy wyrobili sobie odpowiednią markę, pozwalającą na zyski również poza zawodowymi obowiązkami. Częstym gościem w reklamach jest chociażby Mateusz Borek – obecnie jeden z twórców Kanału Sportowego, ale będący także współpracownikiem TVP.

"Szpak" będzie jednym z głosów MŚ w Katarze. Będzie to dla niego jedenasty mundial w karierze, który skomentuje. Pierwszy raz Szpakowskiego można było usłyszeć podczas MŚ 1986. Do tego legenda TVP ma na swoim koncie 10 finałów mistrzostw Europy oraz 25 decydujących o trofeum pojedynków w piłkarskiej Lidze Mistrzów. Szpakowski w 2022 skończył 71 lat.