Zamordowana 26-latka, jej partner zniknął najpewniej z dzieckiem. Ogłoszono Child Alert

Tomasz Ławnicki
05 listopada 2022, 21:46 • 1 minuta czytania
Tragedia w Oświęcimiu – w jednym z bloków przy ulicy Budowlanych odnaleziono zwłoki 26-letniej kobiety. Wszystko na to wskazuje, że sprawcą był jej 25-letni partner. Najprawdopodobniej mężczyzna uprowadził dziecko. Policja wieczorem ogłosiła Child Alert. Przed północą alert odwołano - dziewczynkę odnaleziono całą i zdrową.

Jak podaje "Gazeta Krakowska", w Oświęcimiu w mieszkaniu w jednym z bloków przy ulicy Budowlanych, odnaleziono zwłoki 26-letniej kobiety. Ofiara miała na ciele ranę ciętą, zadaną ostrym narzędziem.

Policja zgłoszenie o odnalezieniu zwłok kobiety otrzymała w sobotę o godz. 17.00. Małopolscy funkcjonariusze podejrzewają, że zabójcą 26-latki mógł być jej konkubent. Kobieta mieszkała bowiem z 25-letnim partnerem. Mężczyzna zniknął, zniknęła także ich 5-letnia córka.

Child Alert. Poszukiwana 5-letnia Mia

W związku z tym, że w domu nie było dziecka, policja podejrzewa, że sprawca mógł uprowadzić dziewczynkę. Policyjne poszukiwania prowadzone są na szeroką skalę. Policja ogłosiła Child Alert.

Wiadomo, że osobą, która znalazła ciało 26-latki, był jej ojciec. Media podają, że poszukiwany partner kobiety to obywatel Norwegii.

Poszukiwana dziewczynka to 5-letnia Mia. Ma 134 cm wzrostu i rude włosy.

AKTUALIZACJA: Child Alert został odwołany

Przed północą policja przekazała, iż Mia odnalazła się cała i zdrowa. Pojazd, którym się poruszała, został zatrzymany przez duńskich funkcjonariuszy.

Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Jak działa Child Alert?

Child Alert to system natychmiastowego rozpowszechniania wizerunku zaginionego dziecka za pośrednictwem mediów. Głównym celem jest szybsze i skuteczniejsze poszukiwanie młodych ludzi (dzieci i nastolatków) dzięki z góry ustalonej procedurze postępowania.

Child Alert pozwala na natychmiastowe upublicznienie określonego komunikatu na temat zaginięcia oraz informacji dotyczących poszukiwań w radiu, telewizji, internecie, telefonach komórkowych czy nośnikach reklamy zewnętrznej.