Premiera w Teatrze Kwadrat: ta komedia powraca pod nowym tytułem. Czy wykonanie też zaskoczy?

Materiał promocyjny Teatru Kwadrat
31 października 2024, 14:00 • 1 minuta czytania
Jak wejść na szczyt w świecie zdominowanym przez media? Jak udowodnić całemu światu, że jest się jednostką wybitną? I jak to wszystko osiągnąć, gdy nie ma się cech prawdziwego celebryty? Sherman Mayfair, lat 40, właśnie wydał książkę i marzy o tym, by odnieść wielki sukces. Jednak nieśmiałość i całkowity brak wiary w siebie paraliżują go do tego stopnia, że sama myśl o udzieleniu wywiadu przyprawia o rozstrój żołądka.
mat. prasowy

Klasyczna komedia pomyłek Seymoura Blickera zabiera widzów do elitarnego światka nowojorskiej branży wydawniczej, gdzie udział w popularnym programie telewizyjnym liczy się o wiele bardziej niż pozytywne recenzje krytyków, a umiejętność błyszczenia w świetle reflektorów znaczy więcej niż talent.

„Pozory mylą”, jak na farsę przystało, serwuje widzom dowcipne dialogi, nieoczekiwane zwroty akcji i zaskakujące zakończenie. Czasem bowiem okazuje się, że największą „siłę przebicia” ma ktoś, po kim się tego najmniej spodziewasz, a życie nie zawsze wynagradza nas tylko za chęci i ułożony po cichu plan.

W recenzji Pani Beaty Kośmider na łamach „Teatr dla Wszystkich” czytamy: “[...]W humorystycznej konwencji, w sieci intrygi i pośród zwrotów akcji, jak na dobrą farsę przystało, widzimy więc bohatera targanego brakiem wiary w siebie i strachem przed ośmieszeniem. Bliskiego frustracji z powodu świadomości, że nawet świetny produkt w efektownym opakowaniu niekoniecznie się sprzeda, jeśli nie zostanie skutecznie wypromowany, a powodzenie promocji zależy w dużej mierze od przebojowości twórcy. Wszak w świecie, gdzie trendy wyznaczane są przez gwiazdy, jaką siłę przebicia może mieć neurotyczny kurdupel?[...]”

W rolę Shermana Mayfair wciela się Bartłomiej Firlet, a na scenie zobaczymy także Grzegorza Daukszewicza jako Matta Belvedere, Martę Marię Wiśniewską w roli Maggie Sweet, Aleksandrę Radwan i Adriannę Malecką jako Nancy oraz Andrzeja Andrzejewskiego jako concierga hotelowego.

Scenografia, zaprojektowana przez Wojciecha Stefaniaka, oraz kostiumy autorstwa Sylwestra Krupińskiego przeniosą widzów w samo serce nowojorskiego wydawnictwa. Muzykę do spektaklu skomponował Marcin Partyka.

Kolejne spektakle 2, 3 i 21 listopada oraz 13, 14, 15 i 31 grudnia. Bilety do kupienia na stronie Teatru Kwadrat.