Polska marka odzieżowa zbankrutowała. Młodzi i starzy ubierali się tam przez 26 lat

Agnieszka Miastowska
20 listopada 2024, 17:45 • 1 minuta czytania
Polska marka Active MG ogłosiła bankructwo. Specjalizowała się w sprzedaży odzieży i obuwia sportowego. Firma działalność w Polsce rozpoczęła w 1998 roku. Teraz zniknie z galerii handlowych.
To już koniec polskiej marki odzieży. Fot. Waldemar / Unsplash.com

Polska marka bankrutuje po 26 latach na rynku

Polacy ubierali się tam przez 26 lat. Pierwszy stacjonarny sklep marki Active MG został otworzony w centrum Kielc. Jeśli nazwa Active MG nic wam nie mówi, to zapewne szybciej skojarzycie, jeśli zdradzimy wam, że Active MG to marka sklepów sportowych oferujących odzież i obuwie takich marek, jak: Adidas, Nike, Puma oraz Reebok. 


Spółka miała swoje sklepy w wielu dużych centrach handlowych jak C.H. Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim czy CH Posnania. W sumie było to 7 punktów w galeriach.

W roku obrotowym 2022 osiągnęła przychody netto ze sprzedaży towarów w wysokości 9,8 mln zł, ponosząc stratę na sprzedaży w wysokości 6,3 mln zł. W porównaniu do roku 2021 przychody ze sprzedaży spadły o ok. 57,7 proc.

Rosnące koszty prowadzenia działalności i konkurencja spoza Europy sprawiły jednak, że strata netto w 2022 roku sięgnęła 7 mln zł.

Między innymi z tego powodu w drugim kwartale 2024 roku do kieleckiego sądu gospodarczego wpłynęły dwa wnioski w sprawie ogłoszenia upadłości marki Active MG

Ostatecznie Sąd podjął decyzję i ogłosił upadłość polskiej spółki oferującej sportową odzież i obuwie. Na początku października urząd skarbowy w Kielcach poinformował o umorzeniu postępowania dotyczącego niewyegzekwowanych wierzytelności.

Warto wiedzieć, że z analiz przeprowadzonych przez Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej wynika, że w ciągu trzech kwartałów 2024 r. odnotowano 331 upadłości firm, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Postępowania w większości dotyczą branż związanych z przetwórstwem przemysłowym –22,66 proc. oraz handlem – 20,54 proc.

Polską sieć drogerii przejmuje niemiecki fundusz

Niedawno pisaliśmy w grupie naTemat o innej polskiej marce, mianowicie o sieci drogerii Natura, ktre zostaną przejęte przez niemiecki fundusz. Drogerie te obfitują w wiele perełek kosmetycznych, których w innych sklepach próżno szukać. Ta sieć otworzyła się w Polsce w 1997 r. i przez ten czas zyskała grono wiernych klientek. Teraz została sprzedana niemieckiemu funduszowi Mutares.

Natura Sp. z o.o. to polska spółka, założona w 1997 r., zarządzająca jedną z największych sieci drogeryjnych w Polsce działających pod marką Drogerie Natura. "Puls Biznesu" podał, że sieć w Polsce prowadziła ponad 200 drogerii.

Sieć Natura teraz zmieni właściciela. Pelion, obecny inwestor, zawarł przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. udziałów w spółce Natura, do której należy sieć drogerii, niemieckiemu funduszowi Mutares. Teraz transakcje musi zatwierdzić prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czy to oznacza, że drogerie Natura znikną z Polski? Na szczęście nie. – Ta transakcja jest dla Natury szansą na dalszy i dynamiczny rozwój, dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów oraz umocnienie pozycji na konkurencyjnym, ale perspektywicznym rynku kosmetycznym i drogeryjnym w Polsce – zapowiedział Jacek Szwajcowski, prezes zarządu Pelion S.A.