Do księgarń właśnie trafia “Rewolucja Social Media” – pozycja, którą każdy użytkownik mediów społecznościowych musi mieć. To książka o Tobie - wszechwładnym konsumencie, którego jeden wpis może mieć wpływ na los praktycznie każdej marki i produktu.
Blog o styku prawa, biznesu i dnia codziennego. Otaczająca rzeczywistość opisywana bardziej w sprawny niż prawny sposób.
Rewolucja Social Media opisuje krajobraz po zmianach, jakie przyniosły nam wszystkim media społecznościowe. To co widzimy w oknach mieszkań i wyszukiwarek prezentuje się obiecująco i często niepokojąco zarazem. Social media to dzisiaj ponad miliard ludzi na całym świecie. Co trzeci z nich pisze o markach. W ciągu ostatnich kilku lat (nie kilkunastu) zmieniły się narzędzia i kanały dotarcia do klienta, modyfikacji uległ wzór utrzymywania relacji. Przewartościowały się pozycje uważane przez lata za najskuteczniejsze. Pojawiły się nowe sposoby mierzenia efektywności przekazu reklamowego. Dialog z klientem online stał się ważniejszy i bardziej spersonalizowany niż kiedykolwiek.
Pozycja porusza między innymi tematykę monitoringu marki, social media ROI, obsługę klienta online, nowoczesne wsparcie sprzedaży, social business, ochronę reputacji.
Autorem Rewolucji Social Media jest Michał Sadowski, założyciel i Prezes Brand24 S.A. Ostatnio rekordy klikalności bił filmik z udziałem jego i drugiego wspólnika Brand24 – Karola Wnukiewicza – Internety robię. Klip zabawnie i w zdystansowany sposób pokazuje szeroko rozumianą filozofię branży internetowej. W ciągu kilkunastu tygodni obejrzało go ponad 330 tysięcy ludzi. To też kawałek filozofii życiowej Sadowskiego, który uważa, że w każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i czasami wydostaje się na zewnątrz.
Na co dzień Brand24 to jednak kawał ciężkiej roboty. Firma zajmuje się monitoringiem Internetu. Świadczy usługi dla poważnych graczy na tym rynku. Pozycję lidera dostaców rzeczowych raportów o tym co w sieci, ugruntowały w tym roku dwie nagrody - Aulery 2012 oraz Ekomersy 2012.
Największą wartością Rewolucji Social Media jest optyka autora. Sadowski to codzienny praktyk, programista, grafik i czynny bloger komentujący zjawiska związane z Internetem, do tego absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, częsty prelegent i panelista największych konferencji branżowych. Intuicjonista, który wie co w internecine piszczy. Potwierdza to choćby opublikowany tydzień temu i podjęty przez poważne media ekonomiczne szeroko komentowany raport Brand24 o bankowości w sieci.
Albert Einstein powiedział, że wolność nauczania i wyrażania opinii w książkach i prasie stanowi podstawę zdrowego i naturalnego rozwoju każdego społeczeństwa. Sadowski idzie krok dalej. Jeden z rozdziałów Rewolucji Social Media napisał specjalnie dla hejterów tej pozycji. Autor sam wskazał obszary książki do krytykowania. Każdy zazdrosny, który nie będzie potrafił lub chciał podzielić sukcesu Sadowskiego będzie mógł wytknąć mu wszystkie możliwe wady nie nadwyrężając swoich zwojów mózgowych, lecz jedynie pukając palcem w kartkę książki. Jeżeli jesteś hejterem – kup tę pozycję: bez specjalnego wysiłku intelektualnego, będziesz mógł przekartkować całość i poczuć się po hejtersku usatysfakcjonowanym. Jeżeli jednak cenisz merytorykę i rzeczową analizę – to książka z kategorii “must have” - przeczytasz ją tak jak ja z wypiekami na twarzy.