Z pasją obserwuję płynną nowoczesność oraz marki narodowe
Potrzebny nam jest silny, integrujący działania promocyjne znak (który nie zastąpi GODŁA czy FLAGI będących oficjalnymi symbolami naszego państwa). Stanowić będzie wizytówkę polskich produktów, usług i naszej zdolności do zmian, kreatywnych poszukiwań i innowacyjnych rozwiązań. Posiadanie silnej, definiującej Polskę marki - to mocny fundament na drodze budowania nowoczesnego i silnego wizerunku Polski i Polaków w XXI wieku. - piszą na oficjalnej stronie akcji organizatorzy.
Przeszło 10 lat temu Wally Olins, jeden z najwybitniejszych światowych specjalistów w zakresie opracowywania marek państw i miast, zbudował koncepcję idei Marki Polski, wyrażaną określeniem Creative Tension. Prezentuje ona „Twórczą przekorę / Twórcze napięcie” Polaków zdolnych do kreatywnych zrywów, wytrwałej pracy i wielkich osiągnięć. Założenie to stanowiło punkt wyjścia do opracowania kompleksowej strategii komunikacji marki Polska, a także linii graficznej logotypu dla Polski.
Fundatorami logo są prywatne firmy. Wśród nich te kojarzone jako państwowe - Bank PKO BP czy Totalizator Państwowy. Nie do końca rozumiem tylko co dalej z marką stworzoną niedawno przez Ministerstwo Gospodarki.
Powyższa "marka gospodarcza" kraju wspiera m.in. promocję polskich produktów kosmetycznym. W tym ambasadorki nowego logo - dr Ireny Eris.
Świetnie byłoby móc obejrzeć Księgi Identyfikacji Marki przypisane do poszczególnych znaków. Sam symbol mówi niewiele. Oto mój wybór. Które Wy wybraliście?