
Konsumpcjonizm doprowadził do stworzenia marek krajów, miast, miejsc. Dziś ważne jest skąd pochodzi to co wkładamy do koszyka podczas zakupów. Ważna jest marka kraju i miasta, w którym mieszkamy. Jaka jest rozpoznawalność marki "Made in Poland"?
REKLAMA
Odpowiedź na zadane w tytule pytanie brzmi: każdy z zaprezentowanych znaków to oficjalne, państwowe logo Polski. Pierwsze (od lewej) należy do Ministerstwa Gospodarki, drugie do Ministerstwa Sportu i Turystyki (POT), a trzecie do Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Pierwszy znak jest najnowszy. Marka Polskiej Gospodarki ma promować polskie produkty i polskich przedsiębiorców za granicą. Jak pokazują wyniki badań, polskie firmy są chętne do udziału w projekcie promocji marki Polska. Idea marki: Polska Power! Marka Polskiej Gospodarki będzie wkrótce w ramach kampanii "Made in Poland" eksponowana w Czechach, Niemczech, na Ukrainie, w Chinach oraz Rosji.
Drugi znak towarzyszy działaniom Polskiej Organizacji Turystycznej. Użyty w kampanii przygotowanej na EURO2012, lecz tylko dla zasady. Wówczas w komunikacji używano głównie layoutu będącego kolażem polskich symboli. Idea marki: Creative Tension (Twórcze Napięcie).
Ostatni znak zupełnie nie wiem czemu służy. Wiem tylko, że należy do Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Przedstawiciele wszystkich "marek" Polski spotykają się co jakiś czas aby podsumować swoje działania.
Powiem krótko. Mocno kibicuję profesjonalnej koncepcji Ministerstwa Gospodarki. Trzymam kciuki za przemiany mentalne w Polskiej Organizacji Turystycznej, a MSZ życzę by pozbyło się niepotrzebnego wydatku.
Grzegorz Grzybek
