Oczywiście, że w Hollywood wszystko już było. W remaku kultowego „Total Recall” (u nas to szło jako „Pamięć absolutna”) zamiast wielkiego Schwarzeneggera mamy pięknego i polkolubego Farrella, a scenografia jako żywo przypomina „Piąty element”, „Johny Mnemonica” i „Ja Robot”. Do tego trzeba dołożyć efekty specjalne jak z „Matrixa” i mamy szałowy przebój na lato. Amerykańskie lato, bo w Polsce film na ekrany wejdzie w przeddzień roku szkolnego – w piątek 31 sierpnia.
Autorka bulwersujących książek „czarodziejki.com” i "RAJ", tłumaczka amerykańskiego bestsellera „Full Service”.
Ważna sprawa dla miłośników wdzięków i talentu Ali Bachledy-Curuś: Colin Farrell na premierze filmu w chińskim teatrze Graumana w Hollywood stawił się …ze swoją siostrą Claudine – piękna!
A nie z jakąś kolejną w swym bogatym życiorysie dziewczyną. Za to w akcji filmu towarzyszą mu dwie piękności: 39-letnia (a nie wygląda…) brytyjka Kate Beckinsale (znana m.in. z „Pearl Harbour” i jako piękna Selena w czterech częściach „Underworld”)
i 30-letnia Jessica Biel (m.in. „Teksańska masakra piłą mechaniczną”). Ale Colin nie ma szans się na nie skusić, musi się mocno trzymać za rozporek: media w LA aż trzeszczą od plotek, że sam Justin Timberlake w tym roku zaręczył się już z Jessicą, a przecież Kate jest żoną producenta i reżysera Lena Wisemana, który …remake „Total Recall” reżyserował, a „Underworld” produkował.
Nowe „Total Recall” zostało stworzone przez Sony Pictures za 125 milionów dolarów, na podstawie opowiadania Philipa Kindreda Dicka, kultowego prekursora i twórcy science fiction – według magazynu „Time” jego „Ubik” znajduje się na liście 100 najlepszych powieści anglojęzycznych, opublikowanych po 1923 roku. I przez pierwszy weekend zarobiło „tylko” 26 milionów dolarów, gdy nowy Batman – „Mroczny Rycerz powstaje” Christophera Nolana przyniósł o 10 milionów więcej.
Jak i swój pierwowzór, film opowiada o tym, jak wszczepione klientom w firmie Recall fałszywe wspomnienia z ich życia, determinują ich dalsze działania oraz pokazuje wielopłaszczyznowość naszej jaźni, która w filmie miesza życie realne z generowanym przez komputery. Colin próbuje tu zapomnieć o swojej prawdziwej tożsamości.
Który z panów wypada lepiej: Arnold, czy Colin? Schwarzenegger 22 lata temu grał już pastisz, Farrell zaś jest dzisiejszym, pełnowymiarowym bohaterem – refleksyjnym i poważnym. Osobiście wolę tego drugiego, choć serce Alicji pewnie ciągle krwawi…
Uwielbiam świat filmu i Hollywood. Kiedy mogę, latam tam i za każdym razem walę się głupia na to betonowe łoże na półpiętrze Kodak Theater, z panoramą słynnego napisu HOLLYWOOD na wzgórzach i oglądam odciski dłoni gwiazd na dziedzińcu Grauman's Chinese. Kocham wspomnienia złotej ery Hollywood pokazane w książce „Full Service” Scotty Bowersa (tłumaczyłam ją na polski!), który nam tę fabrykę snów mocno odbrązowił i przybliżył. Za każdym razem, gdy na ekrany wchodzi jakiś remake – ja przed nim kolejny raz oglądam pierwszą wersję. Nowa „Pamięć absolutna” jest strasznie fajna, choć nie wiem, czy będzie też kultowa, jak pierwowzór. :-)
Here are the Sunday estimates of this weekend’s top-grossing pictures in North American theaters, as reported by Box Office Mojo:
1. The Dark Knight Rises, $36.4 million; $354.6 million, third week
2. Total Recall, $26 million, first weekend
3. Diary of a Wimpy Kid: Dog Days, $14.7 million, first weekend
4. Ice Age: Continental Drift, $8.4 million; $131.9 million, fourth week
5. The Watch, $6.35 million; $25.4 million, second week
6. Ted, $5.5 million; $203.4 million, sixth week
7. Step Up Revolution, $5.3 million; $23.1 million, second week
8. The Amazing Spider-Man, $4.3 million; $250.6 million, fifth week
9. Brave, $2.9 million; $223.3 million, seventh week
10. Magic Mike, $1.4 million; $110 million, sixth week
Read more: http://entertainment.time.com/2012/08/05/batman-beats-total-recall-but-the-real-dark-knight-is-michael-phelps/#ixzz23E33uFzd