leafly.com

Całostronicowa reklama marihuany zaskoczyła wczoraj czytelników New York Times'a. Legalizacja marihuany nastąpiła w stanie Nowy York niecały miesiąc temu - marketerzy nie zaspali. Mając na uwadze fakt, że to pierwsza tego typu reklama w historii należy się jej chyba wpis do księgi rekordów Guinessa.

REKLAMA
Hasłem kampanii jest #JustSayKnow. Brzmi podobnie do "Just Say No", ale zgrabna gra słowa pisanego zachęca do szerzenia wiedzy na temat medycznych właściwości marihuany. Autorem kampanii jest Leafly - organizacja będąca największym internetowym źródłem informacji dla osób zażywających marihuanę w celach zdrowotnych. Kreacja nie jest nachalna, nie widać na niej ani jednego charakterystycznego listka. Widać natomiast dwie zwyczajne osoby na tle typowej dla Nowego Jorku kamienicy.
Dymki wskazują, że obie używają marihuanę w celach medycznych. Biegnąca Molly ból powodowany nowotworem łagodzi innym rodzajem marihuany niż Ian, który cierpi na stwardnienie rozsiane.
logo
leafly.com

Celem Leafly jest przede wszystkim rzetelne informowanie o pozytywnych właściwościach leczniczych marihuany. Kreacja jest również rodzajem gratulacji dla stanu Nowy Jork za legalizację ziołowego specyfiku.
Reklama została pozytywnie przyjęta przez czytelników New York Times'a. Zawrzało natomiast w Białym Domu?! Ciekawe, bo kreacja nie zachęca do rekreacyjnego palenia. Ale dla szerzenia się przekazu to nawet lepiej, ponieważ sieci społecznościowe działają tym prężniej im coś jest bardziej potępiane przez władze...
Zgodnie z tą regułą zadziało się tak również i w tym przypadku. Od wczoraj internet wypełnia się po brzegi reklamą umieszczoną jednorazowo w prasie.
Jednym z niosących "radosną" nowinę jest Snoop Dogg
logo
twitter

Niniejszym i ja dorzucam do internetu swoją online'ową cegiełkę.