
Reklama.
LOOK:
Mała Honda wygląda jak „pełnoletni” motocykl. Winę za to ponosi nie tylko jej malowanie ale i kształty. Zaparkowana przy nadmorskim deptaku przyciągała prawie lubieżne spojrzenia przechodniów. Ci, którzy odważyli się o nią zaraić, nie mogli wyjść ze zdumienia, że mogliby tym legalnie jeździć ze swoją kat. B.
Mała Honda wygląda jak „pełnoletni” motocykl. Winę za to ponosi nie tylko jej malowanie ale i kształty. Zaparkowana przy nadmorskim deptaku przyciągała prawie lubieżne spojrzenia przechodniów. Ci, którzy odważyli się o nią zaraić, nie mogli wyjść ze zdumienia, że mogliby tym legalnie jeździć ze swoją kat. B.
SILNIK:
125-kę o wyglądzie sześćsetki z drobną anoreksją napędza zasilany wtryskiem, czterosuwowy, dwuzaworowy, jednocylindrowy silnik, który generuje 13 KM i 10 Nm. Opływowe kształty motocykla, wzorowanego prawdopodobnie na facjacie ważki i tak samo jak ona zwrotnego, pozwalają rozpędzić 125 kilogramów Hondy nawet do 145 km/h. Co prawda tyle udało się z CBR-ki wyciągnąć jadąc bezpośrednio za dużym GL'em w jego szerokim tunelu aerodynamicznym ale zrobiła to o własnych siłach i na płaskim terenie.
125-kę o wyglądzie sześćsetki z drobną anoreksją napędza zasilany wtryskiem, czterosuwowy, dwuzaworowy, jednocylindrowy silnik, który generuje 13 KM i 10 Nm. Opływowe kształty motocykla, wzorowanego prawdopodobnie na facjacie ważki i tak samo jak ona zwrotnego, pozwalają rozpędzić 125 kilogramów Hondy nawet do 145 km/h. Co prawda tyle udało się z CBR-ki wyciągnąć jadąc bezpośrednio za dużym GL'em w jego szerokim tunelu aerodynamicznym ale zrobiła to o własnych siłach i na płaskim terenie.
Wydech Hondy ma całkiem dojrzałe brzmienie i obok funkcji tłumiącej spełnia jeszcze jedną – zwiększa bezpieczeństwo kierownika. Inni użytkownicy drogi najpierw ją słyszą, później widzą. Ta cecha układu wydechowego dodatkowo pomaga przeciskać się w korkach, gdzie kierowcy puszek widząc CBR-kę we wstecznych lusterkach, czują się podwójnie zobligowani - dźwiękiem i wyglądem Hondy - rozstąpić niczym Morze Czerwone.
Na koniec wywodu o motorze CBR-ki muszę jeszcze napisać, że pasażerki zachwalały kulturę pracy silnika. Najbardziej podobały im się wibracje całego motocykla przy ok 7 – 9 tys. obrotów. Tym samym swobodnie można powiedzieć o silniku Hondy – mały ale wariat, zadowoli każdego.
KONSOLA:
Jak to w Hondzie bywa, wszystkie przełączniki i guziki są dokładnie tam, gdzie trzeba. Zegary są ergonomiczne i czytelne. Trochę brakuje wskaźnika, który bieg mamy obecnie zapięty, no ale inżynierowie Hondy chyba się po prostu uparli i od paru lat takiemu gadżegowi mówią stanowcze NIE! Skoro już przy inżynierach jesteśmy, to trzeba powiedzieć, ze są bardzo ambitni, bo wyskalowali prędkościomierz Hondy na 200 km/h. W 125-ce ?!?!
Jak to w Hondzie bywa, wszystkie przełączniki i guziki są dokładnie tam, gdzie trzeba. Zegary są ergonomiczne i czytelne. Trochę brakuje wskaźnika, który bieg mamy obecnie zapięty, no ale inżynierowie Hondy chyba się po prostu uparli i od paru lat takiemu gadżegowi mówią stanowcze NIE! Skoro już przy inżynierach jesteśmy, to trzeba powiedzieć, ze są bardzo ambitni, bo wyskalowali prędkościomierz Hondy na 200 km/h. W 125-ce ?!?!
SPALANIE:
Odkręcana do czerwonego na każdym biegu Bejbi Honda bez żenady skonsumuje nawet 4 litry na setkę. Jeżeli nie będziemy przesadnie molestować manetki z prawej strony kierownicy, spalanie może zamknąć się w 2 litrach.
Odkręcana do czerwonego na każdym biegu Bejbi Honda bez żenady skonsumuje nawet 4 litry na setkę. Jeżeli nie będziemy przesadnie molestować manetki z prawej strony kierownicy, spalanie może zamknąć się w 2 litrach.
PROWADZENIE:
Dzięki niewielkiej wadze i takiej samej mocy, mała Honda prowadzi się naprawdę łatwo i nawet początkujący motocykliści nie powinni mieć problemu z jej opanowaniem. Przyzwoitej wielkości tarcze hamulcowe odpowiednio dobrano do wagi i osiągów motocykla. Cały układ hamulcowy jest dobrze wyczuwalny a klamka i stopka dają się dozować.
Dzięki niewielkiej wadze i takiej samej mocy, mała Honda prowadzi się naprawdę łatwo i nawet początkujący motocykliści nie powinni mieć problemu z jej opanowaniem. Przyzwoitej wielkości tarcze hamulcowe odpowiednio dobrano do wagi i osiągów motocykla. Cały układ hamulcowy jest dobrze wyczuwalny a klamka i stopka dają się dozować.
CENA:
Cena małej CBR-ki to twardy orzech do zgryzienia dla konkurencji, która w tym segmencie nie potrafi nawet zbliżyć się do 14 300 PLN Hondy.
Cena małej CBR-ki to twardy orzech do zgryzienia dla konkurencji, która w tym segmencie nie potrafi nawet zbliżyć się do 14 300 PLN Hondy.
a tutaj linek do krótkiego wideo z Hondą CBR125R w roli głównej: