Dwa dezyderaty w sporawie OLT Express
REKLAMA
Posiedzenie podkomisji stałej ds. lotnictwa
Porządek dzienny:
Rozpatrzenie projektów dezyderatów:
- do Prezesa Najwyższej Izby Kontroli w sprawie kontroli Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie przyznawania koncesji i sprawowania kontroli nad spółkami OLT EXPRESS sp. z o.o. i OLT REGIONS sp. z o.o.
- do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie publikacji Białej Ksiegi dotyczącej działań Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej i podległych mu organów wobec spółek OLT EXPRESS sp. z o.o. oraz OLT REGIONS sp. z o.o.
- do Prezesa Najwyższej Izby Kontroli w sprawie kontroli Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie przyznawania koncesji i sprawowania kontroli nad spółkami OLT EXPRESS sp. z o.o. i OLT REGIONS sp. z o.o.
- do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie publikacji Białej Ksiegi dotyczącej działań Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej i podległych mu organów wobec spółek OLT EXPRESS sp. z o.o. oraz OLT REGIONS sp. z o.o.
projekt
Dezyderat nr
Komisji Infrastruktury
uchwalony na posiedzeniu w dniu 2012 r.
do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie publikacji Białej Księgi dotyczącej działań Ministerstwa i podległych mu organów wobec spółek OLT EXPRESS sp. z o.o. oraz OLT REGIONS sp. z o.o.
Komisja Infrastruktury ocenia, że dopuszczenie do działalności w zakresie lotnictwa cywilnego spółek: OLT EXPRESS sp. z o. o. i OLT REGIONS sp. z o.o. przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, wobec szeregu wątpliwości dotyczących sytuacji finansowej tych firm, możliwości prowadzenia przez nie działalności lotniczej oraz sytuacji związanej z zarzutami stawianymi właścicielowi spółek, firmie AMBER GOLD sp. z o.o., wymaga szczegółowego i wyczerpującego wyjaśnienia.
Komisja Infrastruktury stwierdza, że konieczne jest pilne opublikowanie przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Białej Księgi, opisującej i wyjaśniającej procedury udzielania koncesji spółkom: OLT EXPRESS sp. z o.o. i OLT REGIONS sp. z o.o., przedstawianych przez te spółki w postępowaniu koncesyjnym przewidzianych prawem lotniczym i przepisami prawa europejskiego dokumentów oraz sprawowania kontroli wynikającej z koncesji działalności obu spółek.
Komisja Infrastruktury stwierdza, że konieczne jest pilne opublikowanie przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Białej Księgi, opisującej i wyjaśniającej procedury udzielania koncesji spółkom: OLT EXPRESS sp. z o.o. i OLT REGIONS sp. z o.o., przedstawianych przez te spółki w postępowaniu koncesyjnym przewidzianych prawem lotniczym i przepisami prawa europejskiego dokumentów oraz sprawowania kontroli wynikającej z koncesji działalności obu spółek.
projekt
Dezyderat nr
Komisji Infrastruktury
uchwalony na posiedzeniu w dniu 2012 r.
do Prezesa Najwyższej Izby Kontroli
w sprawie kontroli Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie przyznawania koncesji i sprawowania kontroli nad spółkami
OLT EXPRESS sp. z o. o. i OLT REGIONS sp. z o.o.
Komisja Infrastruktury zaniepokojona sytuacją, w jakiej znalazła się linia lotnicza OLT EXPRESS sp. z o. o. i OLT REGIONS sp. z o.o. oraz niejasnościami, jakie wyniknęły w związku z jej działalnością zwraca się z wnioskiem do Prezesa Najwyższej Izby Kontroli o rozważenie możliwości przeprowadzenia z własnej inicjatywy kontroli podmiotów nadzorujących funkcjonowanie OLT EXPRESS sp. z o.o. i OLT REGIONS sp. z o.o.
Działalność tej spółki od dłuższego czasu dostarczała informacji, które wzbudzały wątpliwości co do systemu finansowania wskazanych spółek przez swojego głównego inwestora tj. Amber Gold.. Spółka ta aktualnie jest w likwidacji, a jej prezes oskarżony o oszustwa i malwersacje finansowe.
Komisja stwierdza, że należy zbadać czy właściwe organy nadzoru lotów cywilnych tj. Urząd Lotnictwa Cywilnego, a także Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej dopełniły wszelkich starań przy przydzielaniu przewoźnikowi koncesji na wykonywanie przewozu lotniczego, a także czy zgodnie z obowiązującymi przepisami pełniły nad nim nadzór, ograniczając tym samym ryzyko narażenia potencjalnych klientów – pasażerów, a także innych kontrahentów /porty lotnicze/ na zaniechanie świadczenia usług przewozowych.
Działalność tej spółki od dłuższego czasu dostarczała informacji, które wzbudzały wątpliwości co do systemu finansowania wskazanych spółek przez swojego głównego inwestora tj. Amber Gold.. Spółka ta aktualnie jest w likwidacji, a jej prezes oskarżony o oszustwa i malwersacje finansowe.
Komisja stwierdza, że należy zbadać czy właściwe organy nadzoru lotów cywilnych tj. Urząd Lotnictwa Cywilnego, a także Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej dopełniły wszelkich starań przy przydzielaniu przewoźnikowi koncesji na wykonywanie przewozu lotniczego, a także czy zgodnie z obowiązującymi przepisami pełniły nad nim nadzór, ograniczając tym samym ryzyko narażenia potencjalnych klientów – pasażerów, a także innych kontrahentów /porty lotnicze/ na zaniechanie świadczenia usług przewozowych.
