W ostatnich dniach dowiedziałem się, że popularny magazyn lifestyle'owy Men's Health od lat kopiuje nagłówki na swoich okładkach. Sprawdziłem jak to jest w Polsce. Bardzo podobnie. Czy w tym szaleństwie jest metoda?
O całym procederze dowiedziałem się z gawkera. Sam artykuł świeży nie jest, więc sprawdziłem jak to jest obecnie (i w Polsce). Okazało się, że jest bardzo podobnie.
Z moich obserwacji wynika, że nie jest może to aż tak drastyczne powielanie tytułów, jak to opisano w artykule, ale jednak jest...
Takie same tytuły artykułów w Men's Health
Choćby kilka:
Rock Hard Body - 05/2013, 04/2012, 06/2011, 07/2010, 09/2009
Płaski brzuch - 05/2013, 04/2013
Smukły szybki silny - 02/2013, 06/2012, 02/2012, 09/2011 + różne wariacje tego (Silny smukły szybki - 10/2010, 11/2009 oraz Silny szybki smukły - 04/2009)
Lepsza forma nowe ciało - 01/2013, 08/2010
365 dni seksu - 01/2013, 01/2012, 10/2011, 01/2011
Odkryj swój 6pak - 03/2011, 10/2011, 03/2011, 04/2010
Tytuły bardzo do siebie podobne
17 sposobów na serce Iron Mana - 07/2013
Iron Man Body - 12/2012
Iron Man ABS - 06/2010
6-pak last minute - 07/2013
6pak last minute - 07/2012
Twój 6-pak last minute - 08/2011
Jak pić piwo i nie przytyć - 07/2013
Pij piwo i zrzuć brzuch - 08/2012
Jak pić piwo i nie tyć - 05/2011
Przyspiesz metabolizm - 06/2013
Podkęć metabolizm w jedną minutę! - 12/2011
Większy biceps w 30 dni - 12/2012
Większy biceps w 21 dni - 05/2012
Większy biceps w 3 tygodnie - 10/2012
Większy biceps - 01-02/2010
Szybki 6pak bez siłki - 02/2013
6-pak bez siłowni - 09/2011
Lepsza forma nowe ciało - 01/2013, 04/2011 08/2010
Szybka forma nowe ciało - 10/2012
Więcej energii nowe ciało - 01/2012
Super forma nowe ciało - 01-02/2010
Większe mięśnie lepsza forma - 03/2012
Bądź silny i szybki - 11/2012
Zwinny silny & szybki - 02/2011
Zrzuć brzuch jedząc fast foody - 11/2012
Fast food na płaski brzuch - 03/2012
Fast food na mięśnie - 07/2012, 10/2011
Kondycja na talerzu - 09/2012
6-pak na talerzu - 12/2010
Forma mięśnie power - 05/2009
Siła forma power - 09/2009
Serie
Tego akurat czepiać się nie ma sensu, wszyscy tak robią...
6-pak last minute - 07/2013
6pak last minute - 07/2012
Twój 6-pak last minute - 08/2011
Mięśnie last minute - 07-08/2009
Mocne ramię w 31 dni - 03/2013
Większy biceps w 30 dni - 12/2012
Większy biceps w 21 dni - 05/2012
Większy biceps w 3 tygodnie - 10/2012
Zrzuć brzuch w 10 dni - 05/2010
Płaski brzuch w 30 dni - 03/2010
Większy biceps - 01-02/2010
No i co?
Z początku - jako, że zdarzyło mi się w życiu kupić kilka numerów - poczułem się lekko zirytowany i urażony. Oto ja wydaję swoje ciężko zarobione pieniądze na kupno magazynu, który jest tym samym magazynem, który kupić można było kilka miesięcy/rok wcześniej. Jak to? Halo! Co to ma znaczyć?
Tak miałem z początku.
Później to przemyślałem. I...
Raz. Nawet tego nie zauważyłem. Nie jestem stałym czytelnikiem, więc może dlatego.
Dwa. Artykuły się od siebie różnią. Tytuły są takie same lub podobne.
Trzy. Kupuję i czytam/przeglądam ten magazyn dla zdjęć, ciekawostek, czasem treści. Treści szybko wylatują mi z głowy. Czytam je, żeby się odmóżdżyć, przeczytać coś innego, nowego, niezwiązanego choćby z pracą.
I wiecie co? Nie przeszkadza mi, że Men's Health stosuje te same tytuły. Faktycznie może i jest to mało kreatywne... ale w ogóle mi to nie przeszkadza.
Bo jeśli tak spojrzeć na inne sfery życia... przecież wszyscy stosujemy te same wyuczone zagrania, metody, czy nawet zwroty w rozmowach z klientami; wszyscy stosujemy podobne metody przy pisaniu artykułów na blogi; wszyscy chwytamy się tych samych sposobów na zaciekawienie i przykucie uwagi słuchaczy na konferencjach; wielu ludzi stosuje takie same templatki na swoich prezentacjach. I czy mi/nam to przeszkadza? Nie.
Jakby tak spojrzeć na różne blogi o podobnej tematyce... ile podobnych/takich samych tytułów wpisów na nich znajdziemy? Całe mnóstwo. Czy nam to przeszkadza? Z reguły nie.
Jeśli coś się sprawdza, jeśli coś sprzedaje, to to stosujemy. Kropka i finito. Tak już jest.