O autorze
Krzysztof Przybył jest prezesem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, znanej od ponad dwudziestu lat jako organizator konkursu „Teraz Polska”, nad którym honorowy patronat sprawuje Prezydent RP. W ramach tej inicjatywy wyróżniono setki polskich firm, oferujących najlepsze produkty i usługi, które dzięki swoim walorom jakościowym, technologicznym i użytkowym wyróżniają się na rynku oraz mogą być wzorem dla innych. Cel Fundacji to promocja dobrych, polskich marek, a jednocześnie przyczynianie się do wzmacniania marki Polska w Europie i na świecie.

Wygraliśmy!

Stało się – wygraliśmy. I to nie po raz pierwszy. Nie ukrywam, że jest to dla mnie powód do wielkiej satysfakcji. Spokojnie, nie zamierzam złamać żelaznej zasady tego bloga, na którym nie komentuję spraw związanych z polityką. Fundacja „Teraz Polska” została wyróżniona w drugiej edycji raportu „CSR – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”, wydawanego przez „Polskę the Times”. Wyróżnienie tym milsze, że znaleźliśmy się w bardzo zacnym gronie.


Redakcja nagrodziła również Światowe Centrum Słuchu w podwarszawskich Kajetanach i firmę Augusta Westland, czyli słynne na całą Europę zakłady w Świdniku.
Zwolennicy spiskowych teorii mieliby nad czym się pochylić, bo Światowe Centrum Słuchu to również laureat sztandarowej inicjatywy naszej Fundacji – Konkursu „Teraz Polska”. Założyciel Centrum, światowej sławy specjalista prof. Henryk Skarżyński na długiej liście wyróżnień ma również tytuł Wybitnego Polaka, przyznany przez Kapitułę Konkursu. Jeśli są postaci, którym taki tytuł należy się poza wszelką dyskusją, bezapelacyjnie, to Profesor z pewnością do nich należy.
PZL Świdnik został wyróżniony jako podmiot aktywnie i od lat wspierający projekty istotne dla swojego macierzystego regionu, Lubelszczyzny. Wspiera akcje społeczne, charytatywne, angażuje się również w działania przyjazne środowisku. Może się pochwalić akcjami skierowanymi do licznego (3,5 tys. osób!) grona pracowników. Zawsze zachęcam mniejsze firmy, by uważnie śledziły aktywność CSR większych graczy. W takiej dziedzinie, jak społeczna odpowiedzialność biznesu, kopiowanie dobrych przykładów nie tylko nie jest naganne, ale wręcz zasługuje na pochwałę!
Wreszcie kilka słów o tak miłym wyróżnieniu dla Fundacji „Teraz Polska”. Zostaliśmy wyróżnieni jako organizacja, która „z powodzeniem krzewi ideę społecznej odpowiedzialności biznesu wśród przedsiębiorców”. Mnie osobiście cieszy, że zauważono także promocję CSR na niniejszym blogu. Faktycznie, gdyby zebrać wszystkie wpisy dotyczące – pośrednio bądź bezpośrednio – kwestii związanych z tym obszarem, powstałaby mała książeczka…
Dla nas, dla Fundacji „Teraz Polska”, jej partnerów i przyjaciół określenie „odpowiedzialny biznes” to oczywistość. Jak bowiem skutecznie budować wiarygodność polskich marek, nie osadzając ich mocno w lokalnych społecznościach, nie tworząc wokół nich pozytywnych emocji? Społeczne zaangażowanie, dzielenie się doświadczeniem i potencjałem to najkrótsza i najskuteczniejsza droga do tego celu. Nasi laureaci są tego świadomi, a my staramy się wykorzystywać nasze możliwości, by przekonywać do tego szerokie grono przedsiębiorców. Dlatego organizujemy konferencje i debaty, bierzemy udział w wydarzeniach poświęconych CSR, chętnie obejmujemy patronatem inicjatywy popularyzujące społeczną odpowiedzialność biznesu. Przypomnę, że Fundacja, którą mam zaszczyt kierować, jest współorganizatorem (razem z Krajową Izbą Gospodarczą) Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”. Od kilku lat patronujemy także „Raportowi CSR”, kwartalnemu dodatkowi do „Gazety Finansowej”.
Tym, którzy nie dowierzają, zaręczam – CSR potrafi dostarczyć emocji nie mniejszych, niż polityka. I, w odróżnieniu od niej, pozytywnych. Zachęcam do spróbowania!

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...