Rick Owens wiosna-lato 2013
Rick Owens wiosna-lato 2013 VALERIO MEZZANOTTI
Reklama.
Elementem charakterystycznym i motywem podkreślającym geometryczność kolekcji są oczywiście fryzury. Każda z nich jest surrealistyczną bryłą – fantazją na temat trójkąt, trapezu, albo półksiężyca.
logo
Rick Owens, wiosna-lato 2013 VALERIO MEZZANOTTI

Ubrania to również geometryczne figury. Suknie mają formę stożka ze ściętym czubkiem – otwór na ramiona i głową. Inne ciuchy przypominają prostokąty. Sporo jest też bardzo ostrych kątów i linii spadzistych – ramiona. Kolekcje dopełniają nadruki w formie linearnych znaków, które przypominają fragmenty architektury.
logo
Rick Owens, wiosna-lato 2013 VALERIO MEZZANOTTI

logo
Rick Owens, wiosna-lato 2013 VALERIO MEZZANOTTI

Inspiracją dla powstania kolekcji były min. stoły z lat 20, zaprojektowane przez Eileen Gray – prekursorkę modernizmu w designie i architekturze. Ricka Owensa zafascynowały charakterystyczne obramienia mebli Gray, w których umieszczone są płaszczyzny szklane. Projekty Owensa to ażurowe powierzchnie zamknięte prostą, ostrą linią.
logo
Stół Eileen Gray, lata 20. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Eileen-gray-e1027-table.jpg

logo
Rick Owens, wiosna-lato 2013 VALERIO MEZZANOTTI

But w okowach mogłyby nosić niewolnice. Na wybiegu pojawiło się także obuwie przypominające wzory starożytne, nie tylko ze względu na estetyką, ale i rzemiosło: metalowe dyski wykuwano ręcznie.
logo
Rick Owens, wiosna-lato 2013 VALERIO MEZZANOTTI

Czy tak mogłyby wyglądać mieszkanki zaginionej Atlantydy? Rick Owens, w opisie kolekcji, odwołuj się do bezkresnych oceanów i linii horyzontu, która wywołuje upragniony spokój. Niektóre suknie wręcz przypominają ocean, a modelki wyglądają jakby wyłoniły się z wodnego bezkresu.
logo
Rick Owens, wiosna-lato 2013 VALERIO MEZZANOTTI