
W ostatnim czasie kilka osób zadało mi następujące pytanie- jak zachowywać się/ radzić sobie w nowym miejscu pracy? Szukanie nowej pracy może być frustrujące wiemy prawie wszyscy, ale jednak jak się zachowywać, czego nie mówić, a co mówić w nowym miejscu, nie już tak oczywiste. Rozpoczęcie pracy w nowym miejscu może być tak samo stresujące jak samo jej szukanie. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej staramy się wypaść jak najlepiej, często nawet nieświadomie zanadto podkreślając nasze atuty zawodowe. I tu nagle zderzamy się z rzeczywistością. Warto w tej sytuacji pamiętać że wiele zależy od pierwszego wrażenia. Często to jak wypadniesz podczas pierwszych kilku dni w nowym miejscu pracy pozostanie w pamięci twojego szefa oraz współpracowników na długo.
Często pierwszy dzień w nowym miejscu nie jest czymś co sobie wymarzyliśmy, ale nie poddawaj się - daj sobie i nowemu otoczeniu szansę.
- Bądź sobą, bądź miły, nie odstraszaj swoim zachowaniem współpracowników. Czym szybciej zapoznasz się z nimi, tym szybciej poznasz wewnętrzne zasady organizacji.
- Bądź dobrym obserwatorem, zorientuj się kto jest prawdziwym szefem i od kogo zależy twój obszar obowiazków, nie pozwól zrzucać na siebie zadań współpracowników, którzy wiedząc, że jesteś nowy mogą chcieć cię wykorzystać.
- Nie narzekaj na swojego szefa, pamiętaj ściany maja uszy.
- Nie spóźniaj się, bądź na czas i nie bądź pierwszym, który opuszcza biuro - pokaż swoje zaangażowanie.
- Nie bój zgłaszać się do dodatkowych zadań, które nie są twoimi przepisowymi obowiązkami. Wykaż się inicjatywą.
- Bądź pozytywny, twoje życie zawodowe zmieniło się i zajmie ci trochę czasu przystosowanie się do niego.
