
Reklama.
Jezus jest na iTunes
W tym tygodniu, światem muzycznym wstrząsneła informacja - najnowszy album zespołu "United" z kościoła Hillsong w Sydney, Australia - w ciągu jedynie jednego dnia dostał się na pierwsze miejsce miejsce iTunes chart w Stanach, Australii, Kolumbii, RPA, Szwecji, Brazylii i Nowej Zelandii. W 14tu innych krajach utrzymuje się w pierwszej dziesiątce.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby zespół United grał muzykę i śpiewał teksty pokroju pop, a'la Rihanna, Beyonce czy One Direction.
Hillsong United to zespół chrześcijański, grający adekwatne dla naszych czasów utwory skupione na osobie Jezusa i transformacji życia. Transformacji, jakiej można zaznać będąc z Jezusem w przyjacielskiej relacji. Brzmi jak szaleństwo?
Nie jest to szaleństwo dla większości chrześcijan, którzy w piosenkach zespołu z Australii znajdują muzyczną jakość i wartości życiowe. Najnowszy teledysk HU można obejrzeć tutaj.
Jezus jest u Opry.
Oprócz muzyki w świecie "showbizu" triumfy święci Nick Vujicic, australijski kaznodzieja i mówca motywacyjny pochodzenia serbskiego. Vujicic urodzony z rzadką chorobą znaną jako zespół tetra-amelia, czyli całkowitym wrodzonym brakiem kończyn, na całym świecie, prowadzi wykłady na temat niepełnosprawności, motywacji i wiary w Boga.
Wielką popularność w "viralu" przyniósł mu klip z Oprah Winfrey Show na youtubie, w którym motywuje ludzi do zaufania Bogu i prowadzenia życia, które ma cel i wartość wbrew przeciwnościom - a przeciwności Nick zaznał wiele.
Jezus jest bestsellerem.
Na sam koniec wspomnę również, że w świecie książki osoba Jezusa nadal inspiruje autorów, a czytelników magnetycznie przyciąga do zakupu wszystkiego, co w świeży i wartościowy sposób opowiada o Bogu, który stał się człowiekiem.
Książka "Jesus is ______" mimo, iż weszła do księgarni anglojęzycznego świata w ten wtorek, już stała się bestsellerem na "liście stu" najpoczytniejszych książek amerykańskiego i brytyjskiego Amazona.
Powodem tak wielkiego sukcesu jest prowokacja w myśleniu, do jakiej nakłania nas autor tej książki. Judah Smith, twórca ruchu "Jesus is ____", pastor kościoła City Church w amerykanskim Seatlle. Autor wyżej wymienionej książki, w jasny i prosty sposób tłumaczy, kim był i jest Jezus dla wierzących i niewierzących, dla chrześcijan i niechrześcijan.
Judah Smith prowadzi czytelnika przez ciekawą podróż, w której można spotkać Jezusa w wielu zachodnio-kulturowych kontekstach, zostawiając czytelnikowi miejsce na prywatną refleksję - tego kim jest lub mógłby być Jezus dla nas samych.
Kościół, a przez to i Jezus, w naszym kraju nie jest "pop" w opinii publicznej głównie ze względu na nieadekwatną komunikację treści, które często nie mają odniesienia do życia wspólczesnego Polaka. Oczywiście zdarzają się wyjątki, rzadkie, ale zawsze.
Jezus jest atrakcyjny.
Zespół muzyczny TGD czy wokalista Mate.o to dążace do bycia "współczesnym" udane próby komunikacji Jezusa i prawd zawartych w Ewangeliach.
Również na Facebooku strony takie jak On jest czy Romans z Biblią to próby komunikowania treści biblijnych w sposób jasny i przystępny i trochę inny niż dotychczas.
Chrześcijanie na całym świecie wychodzą poza utarte sposoby ewangelizowania, szukając kreatywnych rozwiązań, które nasze współczesne społeczeństwo będzie mogło odebrać na takim samym poziomie, na jakim odbiera się inne elementy pop-kultury. Nie chodzi tu bynajmniej o zmianę treści ewangelii czy zniekształcenia osoby Jezusa i wizerunku chrześcijan, ale raczej o zmianę komunikacji i wyjścia tylko i wyłącznie poza kosmetyczne poprawki.
Jezus był, jest i będzie "pop", jeśli kościoły i wierzący nauczą się przedstawiać go w przystępny dla współczesnego odbiorcy sposób.