O autorze
Rynki branżowe i zagraniczne

Grupa Alibaba wchodzi do Europy.

Alibaba Group
Alibaba Group Alibaba Group
Grupa Alibaba, największa na świecie grupa firm branży e-commerce otworzyła w Londynie biuro, które będzie zajmować się rozwojem interesów firmy na rynkach europejskich. Kolejne oddziały zostaną otwarte we Włoszech, Francji i w Niemczech. Lokalne biura mają ułatwić europejskim producentom wejście ze swoimi produktami do Chin.




O Grupie Alibaba pisałem w NaTemat.pl już wielokrotnie.
Alibaba Group to największa na świecie grupa firm branży e-commerce i m-commerce. To międzynarodowe platformy handlowe, serwis płatności online, e-logistyka i e-marketing, wsparcie IT dla sprzedawców online, branża filmowa, finanse i wiele innych . Po debiucie na giełdzie w Nowym Yorku w 2014 roku, Alibaba Group znalazła się w czołówce firm światowych, wyprzedzając takich potentatów e-handlu jak Amazon czy eBay.




Grupa Alibaba próbowała swych sił na rynku europejskim po raz pierwszy dziesięć lat temu, gdy przez krótki czas prowadziła europejskie biuro w Genewie i w Londynie. Nie był to jeszcze jednak odpowiedni moment dla Grupy na rozwój biznesu w Europie.

Od dwóch lat Grupa Alibaba krok po kroku realizuje plan wspierania sprzedaży produktów z rynków zagranicznych bezpośrednio do chińskich konsumentów. Pisałem o tym w NaTemta.pl w kontekście obecności polskich produktów na rynku chińskim, w tym polskich produktów mleczarskich dostarczanych poprzez platformy e-commerce Grupy Alibaba takie jak Taobao i Tmall.




Lokalne biura firmy mają służyć lokalnych producentom w Europie w ułatwieniu dostępu do dużego chińskiego rynku i rosnącej grupy chińskich konsumentów z tzw. klasy średniej, szukających dobrej jakości produktów m.in. z Europy.

Biura w Europie mają także za zadanie zidentyfikować najbardziej odpowiednie na rynek chiński produkty lokalnych producentów. Przykładowo chińczycy mają małą tolerancję na laktozę i producenci z Europy przygotowują produkty mleczne z mniejszą ilością laktozy z przez naczeniem na rynek chiński. Alibaba chce także pomóc europejskim sprzedawcom w sprzedaży w Chinach poprzez swoje platformy e-commerce takie jak Tmall Global, w logistyce produktów oraz ułatwieniu płatności online.




Michael Evans, Prezes Alibaba Group powiedział: "Chińscy konsumenci poszukują wysokiej jakości, oryginalnych produktów światowych marek. Logicznym więc jest, że Europa jest najważniejszym dla nas rynkiem z jego różnorodnością unikalnych marek i wysokiej jakości produktami".

Potwierdzeniem, że otwarcie biur Grupy Alibaba w Europie to konsekwentna kontynuacja polityki firmy w kierunku wspierania światowych producentów we wprowadzaniu ich produktów na rynek chiński jest podpisana we wrześniu umowa o współpracy Alibaba Group z niemieckim potentatem handlowym Metro Group, znanym w Polsce m.in. poprzez sklepy Media Markt czy Saturn. W ramach umowy z Grupą Alibaba, Metro Group rozpoczął sprzedaż niemieckich produktów na rynku chińskim poprzez platformę Tmall: metro.tmall.hk



Gdy Alibaba Group otworzy biuro w Niemczech, droga na rynek chiński dla polskich producentów skróci się jeszcze bardziej.

Więcej: GrupaAlibaba.pl oraz RynekChinski.pl