O autorze
Od kilkunastu już lat zajmuje się tematyką kreowania relacji (Clienting) z Klientami i Rynkiem - prowadząc szkolenia, konsultacje i sesje coachingowe realizowane według autorskich metod wywodzących się z behawioralnego nurtu psychologii. Prywatnie znawca, kolekcjoner i miłośnik szwajcarskich zegarów, prawdziwego dowodu na istnienie Deus ex machina :)
Mój blog > Psychologia pomaga w biznesie
Twitter > Szybkie 150 znaków

PO potrzebuje swojego Lee Iacocci!

Czytam, że PO nie ma pomysłu na Bronisława Komorowskiego, polityka, który jeszcze miesiąc temu kumulował kilkumilionowe realne popracie, i w moim przekonaniu wciąż i nadal dla kilku milionów stanowi realną wartość! Przypomina to trochę pozbywanie się rodowych sreber przez podupadającą rodzinę, która, pomimo tego, że posiada, jeśli nawet nie skarby, to cenne wota, zajmuje się poszukiwaniem byle jakiej pracy, byle jakiego zajęcia, aby tylko starczyło do pierwszego. Rodziny, która nie zajmuje się strategicznym planowaniem, ale żyje z dnia na dzień i reaguje wyłącznie na to, co przynoszą najbliższe wręcz godziny.


Tymczasem powinna zrobić wartościowy i szczery rachunek sumienia, reset, jakbyśmy to dzisiaj powiedzieli i wykorzystując to co ma, a ma - wbrew pozorom, nadal i wciąż spory potencjał, zabrać się do efektywnej roboty.

Tymczasem..., no właśnie. Profesjonalny manager, a takim był bez wątpienia Lee Iacocca (facet, który postawił swego czasu na nogi, mocno podupadającego Chryslera) rozpoczynał swoją złotą erę w tym koncernie od dokładnego przeliczenia "rodowych sreber". Bo każdy wartościowy element biznesu (organziacji) może pracować na jej wzrost, może przysparzać korzyści. Trzeba tylko wiedzieć co się ma i - co więcej - mądrze tym grać, zarządzać, rozsądnie to wykorzystywać. Nie tyle reagować na bieg zdarzeń, ale samemu je kreować.

A co robi manager PO? Ogłasza co i rusz kolejne "nowe rozdania", wciąż przeprasza i wygraża się, odgraża, straszy. Zero komunikatu na TAK. To przypomina sytuację, w której - swego czasu - managerowie Kodaka (firmy zajmującej top rankingu w swojej branży) psioczyli na konkurencję i Klientów. No bo jak? Mamy takie super aparaty, tyle wysiłku włożyliśmy w to, aby były jeszcze bardziej, a nikt ich nie kupuje...

Managerowie Ci przespali moment (rynkowej) zmiany. Zadufani w swojej nieomylności i oczadzeni kadzidłem władców rynku oderwali się od rzeczywistości. Jak to się skończyło, wszyscy wiemy - a wktótce, w ich ślady podążyli kolejni, inni - choćby liderzy niegdysiejszego potentata Nokii. Czy PO dołączy do tych, skądinąd zacnych, ale już historycznych brandów, czy może wzorem wielu innych biznesowych marek, mądrze zarządzi sytuacją w czasach kryzysu i stanie się redefiniowaną na nową wartością pożądaną przez Klientów i Rynek?
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
O TYM SIĘ MÓWI 0 0Już nie opozycja, a współrządzący! Senacka większość anty-PiS potwierdzona
PILNE 0 0Koszmarny sen PiS w Senacie trwa. Wicemarszałkiem wybrano Michała Kamińskiego
MOTO 0 0Skoda Kodiaq, Karoq, Kamiq. Nazwy podobne, ale auta różne. Najlepiej wyjaśnia to… Krystyna Czubówna
0 0O pracy w tym miejscu marzą tysiące. Właśnie ruszyła rekrutacja dla Polaków
Fundacja Citi Handlowy 0 0Organizacje pozarządowe otrzymały wsparcie. Pomoc ma trafić do m.in. migrantów
ASZdziennikMotorola 0 07 pomysłów na wieczór, które są tak fajne, że aż szkoda ich nie wrzucić na Insta
0 0Możesz się pozbyć boomboxa. Ten niezniszczalny głośnik stanie się sercem każdej imprezy
0 0Przebranie Tosi na szkolny konkurs na ustach wielu Polaków. Zareagowała sama Tokarczuk
FELIETON LIBERSKIEGO 0 0Co po Tusku? Jeśli opozycja nie wyłoni jednego kandydata, przegra po raz kolejny
0 0"Koniec opozycji totalnej". Kaczyński niespodziewanie wszedł na sejmową mównicę
0 0101 lat polskiej muzyki w 7 minut. Film uczniów z Dąbrowy Górniczej trzeba zobaczyć!
dad:HERO 0 0"Trzeba mieć do kogo wracać..." płk Kruczyński z GROM o tym, jak być komandosem i ojcem