O autorze
Turystyka to nie tylko podróże do malowniczych zakątków świata. To wielki przemysł, który generuje ponad 10 procent światowego PKB. To potężna machina, której olbrzymie koła zębate poruszają setki, tysiące, a nawet miliony innych, tych mniejszych, małych i całkiem drobnych wpływających na kontynenty, kraje, regiony, miasta, miasteczka i wioski. To fascynujący świat, w którym firmy muszą nauczyć się zarządzać wszystkimi kryzysami świata niemal w jednym czasie, to przemysł, który działa ponad granicami, podziałami, uczy tolerancji i łagodzi obyczaje. I właśnie o niezwykłym zjawisku zwanym „branżą turystyczną” piszę od wielu lat na łamach mediów specjalistycznych. Na co dzień komentuję bieżące wydarzenia w polskiej i światowej turystyce, opisuję trendy i próbuję przybliżyć odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania wszystkich, którzy choć trochę interesują się podróżowaniem.

Ambasada USA zachęca do podróży po Stanach Zjednoczonych

visitusa.pl
Mimo obowiązku wizowego Polacy chętnie odwiedzają Stany Zjednoczone. Wzrosty w liczbie wyjazdów spowodowały, że w tym roku kraj po raz pierwszy zaprezentował się jako cel podróży na targach turystycznych.



Ambasada USA w Warszawie od wielu lat aktywnie promuje wyjazdy do Stanów Zjednoczonych realizowane w ramach programu work&travel, który pozwala trochę popracować, a potem pozwiedzać, czy projektu kontynuacji nauki przez polskich uczniów w amerykańskich szkołach średnich. Do tej pory kraj nie prezentował się u nas szerokiej publiczności jako kierunek turystyczny. W tym roku na targach World Travel Show w Nadarzynie odwiedzający mieli okazję po raz pierwszy zapoznać się z ofertami wyjazdów do USA, Stany Zjednoczone były też głównym partnerem imprezy. Na jej inauguracji pojawiła się ambasador Stanów Zjednoczonych w Warszawie, Georgette Mosbacher, która zachwalała różnorodność turystyczną swojej ojczyzny.

Jak mówi Charles Ranado, konsul do spraw handlowych w Ambasadzie Stanów Zjednoczonych w Warszawie, jeśli pojawia się potencjał do dalszego rozwoju ruchu turystycznego, warto taką szansę wykorzystać. W przypadku Polski wspomniany „potencjał” to wzrost liczby podróży o około 10 proc. rocznie. W zeszłym roku Stany Zjednoczone odwiedziło ponad 138 tys. polskich turystów. Część z nich z pewnością wybrała się w odwiedziny do swoich bliskich, jak podkreślała ambasador, w USA jest nas prawie 10 mln.

Na razie podróży z Polski jest jednak za mało, żeby USA inwestowały w reklamę turystyczną w naszym kraju w stopniu, w jakim robią to na innych dużych rynkach źródłowych, ale pierwszy krok w tym kierunku został już poczyniony. W zeszłym roku powołany został komitet Visit USA, którego celem jest promocja Stanów Zjednoczonych jako celu podróży turystycznych i biznesowych. - W ten sposób USA popularyzowane są w różnych krajach, na przykład w Niemczech – informuje konsul. Organizacja ma charakter non-profit, a jej zadaniem jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń i wiedzy między różnymi firmami, ale też branżą turystyczną, mediami i konsumentami. Wszystko odbywa się w ścisłej współpracy z sekcją handlową ambasady USA. Obecnie partnerami komitetu w Polsce są Mastercard, Visa, Lufthansa, LOT, Hilton, Amadeus, Sabre, FCM Travel Solutions, eSky, Konsorcjum Polskich Biur Podróży oraz eTravel. Inicjatywa ma być dalej rozwijana.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
O TYM SIĘ MÓWI 0 0Gliński weźmie artystów za twarz, jak w PRL? Prawda może was zaskoczyć
0 0Krótka ławka PiS. Nowy minister finansów debiutował jeszcze u Tuska
POLECAMY 0 0"Ostatnio pytali o trolle Ziobry". Uczy WOS-u w podstawówce i tak ocenia świadomość 14-latków
WYBORY 2019 0 0"Wyborcza": opozycja ma szansę odsunąć PiS od władzy. Jest nowy sondaż