Dziś chciałabym się z Wami podzielić moim sprytnym sposobem na to, jak być zorientowaną w tym, co dzieje się na świecie, nawet wtedy, gdy brakuje nam czasu. Zdaję sobie z tego sprawę, że my kobiety mając mnóstwo obowiązków czasami nie mamy czasu albo po prostu nawet ochoty na to, żeby po całym dniu biegania jeszcze przeglądać newsy w internecie czy oglądać informacje w TV.
A niestety, jeśli brakuje nam wiedzy na temat bieżących wydarzeń, jesteśmy oderwane od rzeczywistości, czujemy się mniej pewne w trakcie rozmów towarzyskich i – co ważne – łatwiej nami manipulować, bo brakuje nam własnego zdania na dany temat. Dlatego uważam, że dobrze jest wiedzieć.
Dla mnie wiedza o tym, co dzieje się wokół, to nie tylko kwestia wrodzonej ciekawości, ale także element budowania poczucia własnej wartości. Uważam, że kobieta świadoma i chłonna informacji zawsze znajdzie temat do dyskusji i będzie interesującym rozmówcą w sytuacjach biznesowych. Co więcej, będzie także atrakcyjniejsza w relacjach prywatnych, bo przyznajcie, że kobieta elokwentna i potrafiąca zająć stanowisko z polemice jest dla wielu mężczyzn bardziej pociągająca. (PS. Tych dla których nie jest, od razu sobie darujemy, bo nie interesują nas mężczyźni, którzy zwracają uwagę tylko na walory fizyczne Pań. Takim Panom mówimy zdecydowane do widzenia.)
A zatem drogie Panie, warto co nieco orientować się w tym, co dzieje się wokół nas. Co ważne, nie musimy na to poświęcać kilku godzin naszego cennego życia. Ostatnio odkryłam newsme.pl. To inicjatywa społeczna dwóch naprawdę przebojowych kobiet Agaty Kubasiewicz i Magdaleny Garbacz-Kajdy, które już od blisko dwóch lat budują społeczność świadomych kobiet.
Dziewczyny zdając sobie sprawę z tego, że kobiety mają zdecydowanie mniej czasu na samorozwój i poznawanie świata, wymyśliły newsletter dla kobiet wysłany w każdy dzień roboczy punktualnie o 7:30, każdy z pięcioma krótkimi newsami, czyli pigułką wiedzy o tym, co się dzieje na świecie, w Europie i w Polsce. Piszą w nich także o kulturze, sztuce, technologiach i kwestiach społecznych. Newsme.pl adresowany jest do kobiet, które nie mają czasu, by wertować portale, bądź czują się przeładowane informacjami, przebodźcowane, a mimo to chcą być na bieżąco.
Przeczytanie newslettera zajmuje zaledwie kilka minut. A w kwestiach szczególnie interesujących można poszerzyć swoją wiedzę, bo newsletter odsyła do linków z popularnych portali internetowych. Ponieważ doceniam projekty związane z edukacją i samorozwojem, wraz z moją fundacją zdecydowałam się na wspólną akcję społeczną pod hasłem "Żebyś wiedziała!", do której będziemy zapraszać znane i cenione Polki, które razem z nami będą zachęcały kobiety do interesowania się bieżącymi wydarzeniami. Jak myślicie, czy to potrzebna inicjatywa? Lubicie wiedzieć, co się wokół Was dzieje?