O autorze
Zawodowo związany jestem z innowacyjnymi firmami, działającymi głównie w obszarze digital, mobile i fintech, od ponad dekady. Prywatnie uwielbiam podróże oraz aktywności sportowe. Jestem smakoszem orientalnej oraz śródziemnomorskiej kuchni, a także dobrych win.

Jak być tam, gdzie klient i z tym, czego potrzebuje

Współczesny konsument kupuje, kiedy i gdzie chce – przez internet, mobile i w offline. Badania pokazują, że ścieżki zakupowe klientów są obecnie bardziej złożone niż kiedykolwiek wcześniej. Koniecznym staje się więc aktywne pozyskiwanie klienta w każdym kanale sprzedaży, a dodatkowo ze spersonalizowaną ofertą.


Najnowsze badania ,,Building the business case for a unified commerce platform” wskazują, że coraz więcej sprzedawców rozumie, jakie znaczenie dla sukcesu sklepu ma integracja wszystkich kanałów sprzedaży. Aż 53 proc. przebadanych respondentów stwierdziło, że w ciągu kilku najbliższych lat zamierza wprowadzić zunifikowane platformy handlowe w swoich firmach, w dłuższej perspektywie, chce to zrobić nawet 86 proc. z nich. Z kolei badania eMarketera wskazują, że równie ważna jest personalizacja komunikatu marketingowego.


To propozycja tylko dla Ciebie kliencie
58 proc. klientów uważa, że oferty i promocje, jakie dostają od sprzedawców, mijają się z ich potrzebami i są często zbyt ogólne, wynika z najnowszych badań. Dotarcie do potencjalnych klientów umożliwia analiza ich zachowań w sieci m.in. wejść na strony internetowe czy oglądania określonych produktów. Takie informacje oraz wykorzystanie ultranowoczesnych technologii, pozwalają na przygotowanie przekazu reklamowego „szytego na miarę”. Jest to tzw. reklama osobista (ang. programmatic buying). Taka personalizacja, czyli dopasowanie przekazu do określonego klienta, umożliwia jego modyfikację w zależności od tego, na jakim etapie ścieżki zakupowej jest aktualnie klient. To zdecydowanie zwiększa szanse nie tylko na jego utrzymanie, ale także na zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia dodatkowych kosztów.


Jak pokazują badania, personalizację komunikacji marketingowej marketerzy wykorzystują we wszystkich kanałach, tj. w internecie, mobile’u, jak i offline. Najczęściej, bo aż w 8 na 10 przypadkach stosuje się ją w e-mail marketingu. Spersonalizowany jest co drugi przekaz reklamowy w internecie, a co piąty w offline.


Skutecznie, bo indywidualnie
Personalizacja oferty daje zaskakująco dobre rezultaty. We wszystkich przypadkach przekłada się na wzrost konwersji, czyli sprzedaży. Jednak największe efekty dostosowania komunikacji do potrzeb i zainteresowań klientów, według respondentów przynosi offline (95 proc.), e-reklama (93 proc.) oraz SEM (92 proc.) , czyli reklama w wyszukiwarkach. Relatywnie najsłabsze efekty daje stosowanie personalizacji w przypadku SMS, gdyż „tylko” w 75 proc. przypadkach przekłada się na wzrost konwersji.

Wyniki badań wskazują więc na pilną potrzebę zarówno personalizacji, jak i integracji działań marketingowych – świadczenia usług w modelu omnichannel, czyli wielokanałowym. Podczas gdy digital i mobile są bez wątpienia istotnym elementem ścieżki zakupowej współczesnych konsumentów, wiele decyzji związanych z kupowaniem podejmujemy wciąż w tradycyjnym sklepie.

Obecna technologia umożliwia już dostosowanie się reklamodawców do wielokanałowej ścieżki zakupowej klienta. Sprzedawcy mogą zaangażować potencjalnych klientów dopasowując przekaz w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystają lub kiedy byli zainteresowani zakupem. Zastosowanie reklamy osobistej umożliwia prowadzenie efektywnych działań w różnych kanałach, co przekłada się na zwiększenie konwersji. Co równie ważne, pozwala skupić się na potrzebach klienta, dzięki czemu konsumenci nie są niepokojeni przekazem, który nie znajduje się w obszarze ich zainteresowań. Firmy, które są w stanie wykorzystać we właściwy sposób wszystkie informacje na temat klienta, mają więc znacznie większe szanse na sfinalizowanie transakcji, a tym samym wzrost sprzedaży.

Współcześni konsumenci coraz częściej korzystają z wielu kanałów sprzedaży. W każdym z nich warto być z przekazem reklamowym przygotowanym dla konkretnego odbiorcy. A jest to obecnie możliwe dzięki rozwojowi technologii i związanej z nim reklamie osobistej.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

TYLKO W NATEMAT

0 0"Znajomi mi wyjaśnili". Kaczyński popłynął mówiąc o dzieciach – lekarka obala jego teorię
WYWIAD 0 0"Upadek poczucia humoru". Andrzej Mleczko odpowiada na awanturę wokół ostatniego rysunku
0 0"Kapelani zamiast personelu". Ten lekarz stworzył grupę, która tropi patologie w szpitalach
Coca-Cola 0 0Jak uczyć dzieci chronić środowisko, czyli czy najmłodsze pokolenie uratuje świat
Duka 0 0Szwedzki przepis na spotkanie. “Krog” to kolejne modne słowo ze Skandynawii
0 0Będzie nowe państwo w Unii Europejskiej? Tusk dał zielone światło
0 0Poruszający apel Strzembosza. Chce od premiera męskiej decyzji ws. Ziobry