Właśnie wtedy wejdzie w życie nowy algorytm Google, który nie będzie wyświetlał w wynikach wyszukiwania tych stron i e-sklepów, które nie mają wersji mobilnej - przystosowanej pod smartfony i tablety. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce zaledwie 5 proc. firm i 30% e-sklepów ma strony przyjazne mobile, dzień ten może się okazać prawdziwą rewolucją.
W listopadzie zeszłego roku Google postawił pierwszy krok w stronę mobilnej rewolucji, poprzez wprowadzenie etykiety określającej strony posiadające specjalne wersje na telefony i tablety. Aby zasłużyć sobie na taką etykietę, strona musiała mieć czytelny tekst, niewymagający powiększania, jak i przewijania w poziomie, wszystkie przyciski i linki odpowiednio duże i na tyle oddalone od siebie, aby użytkownik nie miał problemu z kliknięciem w nie. Ważne było również unikanie oprogramowania, którego urządzenia mobilne nie obsługują, na czele z Flash’em. Był to jednak jedynie przedsmak zmian, jakie czekają nas od 21 kwietnia.
Niemobilny znaczy gorszy
Nowy algorytm sprawi, że strony, serwisy i e-sklepy bez wersji przystosowanej urządzeniom mobilnym znikną z mobilnych wyników wyszukiwania. Nawet wysoka pozycja, którą zawdzięczamy długoletniemu inwestowaniu w pozycjonowanie, w takim wypadku nie pomoże. Zasada, jaką wprowadza Google jest prosta – nie myślisz o mobilnych użytkownikach, a więc i oni o Tobie nie myślą, bo nawet Cię nie widzą. A warto dodać, że użytkowników tych z każdym miesiącem przybywa. Co drugi Polak posiada smartfon, z czego 90 proc. z nich codziennie wyszukuje informacje o firmach, jak i ich ofercie, właśnie z poziomu urządzeń mobilnych. Tylko w zeszłym miesiącu ponad 11 milionów Polaków serfowało po sieci wykorzystując do tego urządzenia mobilne. Szukali zarówno informacji o firmach, produktach, usługach czy opiniach na ich temat. Blisko połowa z nich, dokonała zakupu przez kanał mobilny, nabywając bilety, aplikacje, produkty – buty, RTV, AGD czy zamawiając jedzenie lub sprzątanie biura. Badania pokazują, że aż dwóch na trzech potencjalnych klientów, wchodzących na stronę www lub e-sklep z urządzeń mobilnych, opuści witrynę w przypadku gdy nie będzie ona mobilna. Zatem, „zmobilizowanie” Twojego biznesu pozwoli nie tylko zatrzymać dotychczasowych klientów, ale także pozyskać nowych.