“Nie” dla sprzedaży wyrobów nikotynowych nieletnim. Właśnie rusza kampania edukacyjna na ten temat
Pod hasłem #ZEROKOMPROMISÓW ruszyła właśnie kampania uświadamiająca, skierowana do sprzedawców wyrobów nikotynowych.
Reklama.
Pod hasłem #ZEROKOMPROMISÓW ruszyła właśnie kampania uświadamiająca, skierowana do sprzedawców wyrobów nikotynowych.
Zarówno e-papierosy, jak i podgrzewacze tytoniu są legalnie dostępne jedynie dla osób powyżej 18 roku życia. Pomysłodawca kampanii tłumaczy, że przestrzeganie zakazu jest w interesie całej branży. Pierwsza edycja ogólnopolskiej kampanii #ZEROKOMPROMISÓW miała miejsce w 2020 roku.
Jej pomysłodawcą jest BAT, właściciel sieci eSmoking World i Inspiration Store. Rok później założenia kampanii przypomniano. W ramach inicjatywy, w punktach sprzedaży pojawiły się materiały informacyjne, a wśród sprzedawców przeprowadzono cykle szkoleniowe.
Działania podejmowane w bieżącej edycji mają podobny charakter. Dodatkowo, hasło #ZEROKOMPROMISÓW pojawi się również w sieci oraz ogólnopolskich mediach. Jak przekonują przedstawiciele eSmoking World i Inspiration Store, podwyższanie świadomości wśród konsumentów, jak i osób zaangażowanych w stronę biznesową jest obowiązkiem branży.
Wszystkie wyroby nikotynowe, nawet te, które określa się mianem “wyrobów o obniżonym ryzyku” są przeznaczone dla dorosłych, świadomych użytkowników, którzy dotychczas palili i z jakichś powodów nie są w stanie zerwać z nałogiem . W grę nie wchodzi więc sprzedaż tego rodzaju produktów nieletnim. Co więcej, sprzedawca powinien odmówić sprzedaży również dorosłemu, jeśli zachodzi podejrzenie, że za jego pośrednictwem z e-papierosa czy podgrzewacza tytoniu mógłby skorzystać nieletni.