nt_logo

“Nie” dla sprzedaży wyrobów nikotynowych nieletnim. Właśnie rusza kampania edukacyjna na ten temat

redakcja naTemat.pl

21 grudnia 2023, 10:42 · 1 minuta czytania
Pod hasłem #ZEROKOMPROMISÓW ruszyła właśnie kampania uświadamiająca, skierowana do  sprzedawców wyrobów nikotynowych.


“Nie” dla sprzedaży wyrobów nikotynowych nieletnim. Właśnie rusza kampania edukacyjna na ten temat

redakcja naTemat.pl
21 grudnia 2023, 10:42 • 1 minuta czytania
Pod hasłem #ZEROKOMPROMISÓW ruszyła właśnie kampania uświadamiająca, skierowana do  sprzedawców wyrobów nikotynowych.
Fot. Unsplash.com / Yoann Boyer

Zarówno e-papierosy, jak i podgrzewacze tytoniu są legalnie dostępne jedynie dla osób powyżej 18 roku życia. Pomysłodawca kampanii tłumaczy, że przestrzeganie zakazu jest w interesie całej branży. Pierwsza edycja ogólnopolskiej kampanii #ZEROKOMPROMISÓW miała miejsce w 2020 roku.


Jej pomysłodawcą jest BAT, właściciel sieci eSmoking World i Inspiration Store. Rok później założenia kampanii przypomniano. W ramach inicjatywy, w punktach sprzedaży pojawiły się materiały informacyjne, a wśród sprzedawców przeprowadzono cykle szkoleniowe. 

Działania podejmowane w bieżącej edycji mają podobny charakter. Dodatkowo, hasło #ZEROKOMPROMISÓW pojawi się również w sieci oraz ogólnopolskich mediach. Jak przekonują przedstawiciele eSmoking World i Inspiration Store, podwyższanie świadomości wśród konsumentów, jak i osób zaangażowanych w stronę biznesową jest obowiązkiem branży. 

Wszystkie wyroby nikotynowe, nawet te, które określa się mianem “wyrobów o obniżonym ryzyku” są przeznaczone dla dorosłych, świadomych użytkowników, którzy dotychczas palili i z jakichś powodów nie są w stanie zerwać z nałogiem . W grę nie wchodzi więc sprzedaż tego rodzaju produktów nieletnim. Co więcej, sprzedawca powinien odmówić sprzedaży również dorosłemu, jeśli zachodzi podejrzenie, że za jego pośrednictwem z e-papierosa czy podgrzewacza tytoniu mógłby skorzystać nieletni.