Reklama.
Jednocześnie, jak przekonują pomorscy urzędnicy, jest też funkcjonalne, bo przykuwa uwagę i jest łatwe do zapamiętania. W urzędzie liczą, że dzięki temu przyciągnie do regionu większą liczbę nie tylko turystów, ale i biznesmenów.
– (...) wykrzyknik pełni funkcję zaczepki: poczekaj, zobacz, to jesteśmy my! Sądzę więc, że to logo ma szansę zostać zapamiętane i ma szansę spajać wszystkich – mówi Marta Chełkowska z Urzędu Marszałkowskiego.
Prace nad nowym logo kosztowały 90 tys. złotych. I to właśnie ta suma w połączeniu z prostotą obrazka jest powodem licznych złośliwości ze strony internautów.
logo
Fot. twitter.com/mmagierowski
Sam autor obrazka, grafik Andrzej Pągowski, w rozmowie z naTemat przekonuje, że kwota wcale nie jest wygórowana zważywszy na to co się na nią złożyło.
– Te 90 tys. złotych to łączny koszt nie tylko wykonania logo, księgi identyfikacji, ale i różnych, poprzedzających zaprojektowanie obrazka badań, konsultacji społecznych, w tym także tych prowadzonych z wieloma ważnymi w regionie osobami – mówi Pągowski. – Nie mogę zdradzić wysokości mojego honorarium, jednak był to tylko niewielki procent wymienionej wyżej sumy.
logo
Fot. twitter.com/ikropka
Prace nad nowym logo trwały ponad rok. Nie mogły przebiegać szybciej, ze względu na konieczność przeprowadzenia wspomnianych wyżej konsultacji.
Źródło: Wirtualna Polska