
Najbardziej znany kanał telewizyjny z zakupami – Telezakupy Mango od dawna są liderem polskiego rynku telezakupów. Pierwsze kroki telesklep stawiał u progu przełomowego w Polsce 1989 roku. Roczne przychody spółki należącej do grupy TVN w 2013 roku wyniosły ok. 32 mln zł. Jeśli zestawić ten wynik z przychodami, które Mango zgarniała jeszcze w 2009 roku – widać wyraźny spadek zainteresowania. Wówczas Telezakupy Mango głębiej sięgały do kieszeni Polaków, a rok zakończył się na 90-milionowym plusie.
Telezakupy Mango od lat wykorzystują ten sam schemat do kuszenia klientów. Z ekranu prezenter o śnieżnobiałym uśmiechu i nienagannej fryzurze, zachwala na wszystkie możliwe sposoby produkt, przypisując mu niemal boskie atrybuty. U większości ludzi taki widok wywołuje uśmiech politowania, ale taki rodzaj nachalnej akwizycji ze szklanego ekranu, wielu przekonuje, o czym świadczy choćby żywotność spółki. Reklamy Telezakupów Mango zobaczymy m.in. włączając TVN, Kuchnie +, Domo + - czyli kanały dedykowane raczej damskiej widowni. Telezakupy Mango mają też swój 24-godzinny kanał w telewizji, który można oglądać również online.
Reklamy Telezakupów Mango są dłuższe od standardowych - ten sposób uwodzenia potencjalnego klienta od lat pozostaje niezmienny. Przez dobrych kilkanaście minut prezenterzy dwoją się i troją, żeby odbiorca przed teleodbiornikiem poczuł, że zachwalany produkt jest na jego liście "must have". Puszczanie oka do odbiorcy zaczyna się na poziomie nazewnictwa.
Mamy dla ciebie idealne rozwiązanie. Na pewno lubisz, kiedy ubrania wyglądają na wyjątkowe... Marzysz o tym, żeby jeansy były wygodne jak bawełniane getry... Od teraz nigdy nie będziesz musiała wybierać między modnym wyglądem a komfortem: przestawiamy jeansy modelujące sylwetkę – to prawdziwa nowość w świecie mody. Te stylowe spodnie są bardzo wygodne. (...)Swój wyjątkowy wygląd zawdzięczają nadrukowi 3D.
Napisz do autora: dominika.majewska@natemat.pl