
Efektów zawirowań na rynku prasowym ciąg dalszy. Czytelników tracą prawie wszystkie tytuły z pierwszej dziesiątki zestawienia. Najpopularniejszym tygodnikiem opinii jest "Newsweek", który wyprzedza "Wprost" i "Politykę". Niekwestionowanym liderem w tym segmencie jest jednak jeszcze kto inny.
REKLAMA
Czytelnicze przyzwyczajenia Polaków sprawdzano w okresie od października 2011 roku do marca 2012. Co ciekawe, najchętniej czytanym tygodnikiem w całym kraju nie jest żaden z powyższych tytułów. W rankingu opracowanym przez serwis WirtualneMedia prowadzi "Tele Tydzień". Sięgało po niego blisko 32 procent wszystkich czytelników. Drugie z prawie 14-procentową stratą jest "Życie na Gorąco".
Dużo rzadziej czytamy treści poważniejsze. Tygodniki opinii pojawiają się dopiero w dalszej części zestawienia - od miejsca piątego, które zajmuje wspomniany "Newsweek Polska". Czyta go 8,80 procent czytelników (o 0,21 proc. mniej niż w taki samym raporcie rok temu). To jedna wystarczyło, żeby utrzymać się na czele tego zestawienia..
Drugi, a ogólnie szósty jest "Wprost", z którego niedawno odszedł redaktor naczelny Tomasz Lis. Wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,17 do 6,65 procent. Podium tygodników opinii zamyka "Polityka" (6,29 proc.), którą w ogólnym zestawieniu wyprzedza jeszcze "Auto Świat".
Dokładny raport przeczytasz w serwisie Wirtualne Media.
