NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

  • Porsche 911 Carrera T. W czerwieni jej do twarzy.
    Dlaczego w Porsche za pół miliona nie ma klamek, tylko "sznurki"? Nietypowa wersja kultowej 911-tki

    Nie ma drugiego samochodu, który wzbudzały (we mnie) takie emocje. Pewnie, czasami bywają szybsze i głośniejsze, trafiają się bardziej ekstrawaganckie czy "kosmiczne". Ale żaden z nich nie ma za sobą otoczki 911-tki. Porsche 911 Carrera kusi, zachwyca i... dziwi. No bo jak to możliwe, że w aucie za kilkaset tysięcy nie ma klamek?

  • Rafał Trzaskowski walczy o fotel prezydenta w Warszawie.
    Rafale Trzaskowski, wyłącz internet i weź się do roboty. Właśnie pokazałeś, dlaczego nie ogarniasz

    Na początku nie wierzyłem w to, co zobaczyłem. Potem przeczytałem to raz jeszcze i nadal nie uwierzyłem. Rafał Trzaskowski przekonał się dzisiaj, czym jest piątek 13-ego, bo zniechęcił do siebie jakieś sto tysięcy warszawiaków. I pokazał przy okazji, jak bardzo nie rozumie, co się dzieje. Jego pretensjonalny wpis stał się smutnym hitem.

  • Akademia Sztuki Wojennej to dawna Akademia Obrony Narodowej.
    Demony przeszłości wróciły. Prorektor Akademii Sztuki Wojennej ma wyrok za plagiat. Nikomu to nie przeszkadza

    Akademia Sztuki Wojennej to jedna z pereł w koronie PiS. Prorektor ds. naukowych tej uczelni – to brzmi dumnie. Mniej kolorowo jest jednak, gdy okaże się, że ta sama osoba przed 11 laty dostała wyrok w sprawie plagiatu czyjejś pracy. Dziś sama ocenia innych. Mowa o dr hab. Anecie Wysokińskiej-Senkus, która od 2015 roku pracuje w państwowej uczelni dawniej zwaną Akademią Obrony Narodowej. Sama zainteresowana, będąca na jednym z najważniejszych uczelnianych stanowisk, nabrała wody w usta.

  • Wystarczy rzut oka, by wiedzieć, że coś tutaj jest na rzeczy. Oto wydech BMW M4 Competition.
    To auto brzmi tak, że miałem ochotę walnąć kierowcę, żeby się ogarnął. To najbardziej "bandycki" kabriolet

    Czwartkowe popołudnie, warszawski Mokotów. Podjeżdżam pod polski oddział BMW, by odebrać kolejne auto do jednego z wielu redakcyjnych testów prasowych. Podpisuję dokumenty, wsiadam i odjeżdżam. Trzy kilometry dalej zjeżdżam na parking. Muszę się zatrzymać i ochłonąć, bo nie dowierzam. "To auto jest absurdalne, dobry Boże, co za kosmos. Nigdy wcześniej czymś takim nie jeździłem" – piszę SMS-a do znajomego pracownika BMW, który odpowiada za park prasowy. Poznajcie BMW M4 Competition, które – jakby tego było mało – jest jeszcze w wersji cabrio i przeszło serię dedykowanych modyfikacji M Performance.

  • Ile premii dostała Beata Szydło i inni premierzy?
    Szydło absolutną rekordzistką. Żaden premier po 1989 nie przyznał sobie tyle premii. Mamy dokładne wyliczenia

    Wiemy, ile dokładnie premii przyznał sobie każdy z premierów Polski po 1989 roku. Nie było łatwo, bo dane od Kancelarii Premiera dostaliśmy dopiero po trzech miesiącach i kilkunastu prośbach z przypomnieniem. Niekwestionowaną liderką jest Beata Szydło, która zgarnęła najwięcej w każdej kategorii. I pod względem samej sumy, i przeliczając to na rok pracy.

  • Parys Cybulski projektował wygląd nowego Audi A6.
    To Polak zaprojektował najnowsze Audi A6. Cały świat będzie jeździł autem Parysa Cybulskiego

    Audi A6 to jeden z najpopularniejszych i najbardziej charakterystycznych modeli Audi. Elegancka limuzyna właśnie doczekała się najnowszej odsłony, zarówno pod względem tego, jak wygląda, jak i tego, co ma w środku. Ta premiera jest jednak wyjątkowa z innego powodu. Wszystko za sprawą Parysa Cybulskiego – Polaka, który zaprojektował ten samochód!

  • Skoda Superb w wersji Laurin&Klement. To auto, które zaskoczy nawet zaciekłych sceptyków Skody.
    Na jednym baku w tym aucie przejechałem 1200 km. To auto stworzone do długich podróży

    Ładna, ekonomiczna, wyjątkowo duża, a do tego atrakcyjna cenowo na tle konkurencji. Taka jest najnowsza Skoda Superb, która jest najlepszym sposobem na to, by przekonać sceptyków do Skody. Takim sceptykiem kiedyś byłem i ja, ale im dłużej obcuję z autami czeskiego producenta, tym bardziej rozumiem, jak to możliwe, że od lat szturmują polski rynek. Ewolucja, którą przeszli na przestrzeni ostatnich lat jest godna podziwu, bo markę udało się tutaj odczarować. Problem mogą mieć jedynie z klientami, dla których logo na masce wciąż jest kluczowe.

  • Tak wygląda nowy Roll's Royce Cullinan.
    Piekło zamarzło. Rolls-Royce pokazał swojego SUV-a. Tak wygląda Cullinan za grube miliony

    Mam mieszane uczucia za każdym razem, gdy widzę, że marka, która kojarzyła się do tej pory ze wszystkim poza SUV-ami, wypuszcza... swojego SUV-a. Takie czasy. Wyobraźcie sobie, jak popularne wśród klientów (głównie europejskich) są te niby-terenowe samochody, skoro nie tylko Jaguar wszedł w ten rynek, ale i Lamborghini ze swoim modelem Urus czy Bentley z Bentaygą. Teraz do tego grona dołączyć także król królów, czyli majestatyczny Rolls-Royce. Ta ostatnia marka właśnie pokazała, jak wygląda ich wersja SUV-a, czyli model Cullinan.

  • DS7 Crossback to model, którym marka DS "na poważnie" debiutuje na naszym rynku.
    To samochód, który kupisz dla samego wyglądu. DS7 Crossback to definicja ekstrawagancji

    BMW serii 7, Mercedes klasy S, a może Audi A8? Prezydent Francji Emmanuel Macron nie zdecydował się na żadną z powyższych flagowych limuzyn i jako swoje służbowe auto wybrał DS 7 Crossback. Odważnie, ale i stylowo. DS to marka, którą możecie kojarzyć jako część Citroena, ale teraz się usamodzielnia i wchodzi na polski rynek jako zupełnie oddzielny byt. DS7 Crossback to danie głównej marki, która pozycjonuje się nie jako francuska, ale… paryska. Jeśli ciekawi was, co się za tym kryje, mamy odpowiedzi.

  • Nowe Audi RS4 Avant w tym kolorze zyskuje z każdym kolejnym dniem.
    Podczas przejażdżki tym samochodem nagle podbiegło sześciu fotografów i zaczęli mu robić zdjęcia

    Gdy pierwszy raz zobaczyłem nowe Audi RS4 w tym kolorze, w zdziwieniu otworzyłem szerzej oczy i podniosłem brwi. No bo jak to można do takiego auta wcisnąć taki lakier. Ten, kto wybrał taki odcień zielonego jako kolor promujący miał sporo odwagi i… racji. Bo z każdym dniem tego zielonego „kermita” lubiłem bardziej. Oddając auto po paru dniach testu zdanie zmieniłem o 180 stopni. To genialny zabieg, który w tym aucie był potrzebny. Ale przecież nie o kolor tutaj chodzi.

O sobie

W naTemat jestem od początku, najpierw jako stażysta i reporter, później wydawca i szef wydawców. Aktualnie jestem redaktorem naczelnym i dyrektorem operacyjnym Grupy naTemat. Na co dzień zarządzam redakcją i odpowiadam za rozwój Grupy naTemat. Czasami piszę, ale nie tak często, jakbym chciał. Po godzinach prowadzę również nasz dział Moto.

Napisz do autora: michal.mankowski@natemat.pl