NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

  • Tak wygląda nowy Roll's Royce Cullinan.
    Piekło zamarzło. Rolls-Royce pokazał swojego SUV-a. Tak wygląda Cullinan za grube miliony

    Mam mieszane uczucia za każdym razem, gdy widzę, że marka, która kojarzyła się do tej pory ze wszystkim poza SUV-ami, wypuszcza... swojego SUV-a. Takie czasy. Wyobraźcie sobie, jak popularne wśród klientów (głównie europejskich) są te niby-terenowe samochody, skoro nie tylko Jaguar wszedł w ten rynek, ale i Lamborghini ze swoim modelem Urus czy Bentley z Bentaygą. Teraz do tego grona dołączyć także król królów, czyli majestatyczny Rolls-Royce. Ta ostatnia marka właśnie pokazała, jak wygląda ich wersja SUV-a, czyli model Cullinan.

  • DS7 Crossback to model, którym marka DS "na poważnie" debiutuje na naszym rynku.
    To samochód, który kupisz dla samego wyglądu. DS7 Crossback to definicja ekstrawagancji

    BMW serii 7, Mercedes klasy S, a może Audi A8? Prezydent Francji Emmanuel Macron nie zdecydował się na żadną z powyższych flagowych limuzyn i jako swoje służbowe auto wybrał DS 7 Crossback. Odważnie, ale i stylowo. DS to marka, którą możecie kojarzyć jako część Citroena, ale teraz się usamodzielnia i wchodzi na polski rynek jako zupełnie oddzielny byt. DS7 Crossback to danie głównej marki, która pozycjonuje się nie jako francuska, ale… paryska. Jeśli ciekawi was, co się za tym kryje, mamy odpowiedzi.

  • Nowe Audi RS4 Avant w tym kolorze zyskuje z każdym kolejnym dniem.
    Podczas przejażdżki tym samochodem nagle podbiegło sześciu fotografów i zaczęli mu robić zdjęcia

    Gdy pierwszy raz zobaczyłem nowe Audi RS4 w tym kolorze, w zdziwieniu otworzyłem szerzej oczy i podniosłem brwi. No bo jak to można do takiego auta wcisnąć taki lakier. Ten, kto wybrał taki odcień zielonego jako kolor promujący miał sporo odwagi i… racji. Bo z każdym dniem tego zielonego „kermita” lubiłem bardziej. Oddając auto po paru dniach testu zdanie zmieniłem o 180 stopni. To genialny zabieg, który w tym aucie był potrzebny. Ale przecież nie o kolor tutaj chodzi.

  • Od lewej Kamil Łabanowicz, Bogusław Paruch i Parys Cybulski. Cała trójka to styliści na co dzień pracujący w Audi.
    Trzech Polaków projektuje auta, którymi zachwyca się świat. Kulisy pracy stylisty samochodów [wywiad]

    Wszyscy trzej pochodzą z Polski, ale każdy z nich ma swoją oddzielną drogę, do momentu, w którym dziś się znajdują. Historia Kamila Łabanowicza, Bogusława Parucha i Parysa Cybulskiego pokazuje, jak szybko można wejść do czołówki światowych stylistów. Każdy z nich dziś pracuje w Audi, gdzie zajmuje się projektowaniem samochodów. Opowiedzieli mi, jak tworzy się auta, na widok których przyspiesza bicie serca i wyjaśnili, dlaczego tylko ignorant będzie obrażał się na elektryczne i autonomiczne samochody.

  • Jednym ze głównych haseł PiS-u w wyborach była walka z "układem" i "rozrzutnością" poprzedniej ekipy.
    Gdybym był wyborcą PiS... 25 suchych faktów, po których poczułbym się zrobiony w konia

    Już nawet nie chodzi o to, że forsują swoją wizję świata. Wstydliwą, pozostawiającą wiele do życzenia, no ale mają do niej prawo – w końcu wygrali wybory. Zresztą, awantury o Trybunał Konstytucyjny, sądy, KRS, na wyborcach PiS-u nie robiły żadnego znaczenia. Wpisywały się w ich narrację i były na tyle oderwane od codziennej rzeczywistości, że po prawdzie nie za bardzo kogo obchodziły. Ale w PiS się zapomnieli i bezczelność, z którą zaczęli robić dokładnie to, za co krytykowali Platformę, w końcu zaczęła przekraczać cienką czerwoną linię. Oto 25 suchych faktów. Zrobicie z nimi, co chcecie. Ja, gdybym był (zdroworozsądkowym) wyborcą PiS, czułbym się rozczarowany.

  • Niektóre tytuły w tym m.in. "Playboy" i "CKM" zniknęły z półek prasowych na stacjach Orlenu.
    Nie tylko "Playboy" i "CKM". Oto lista tytułów, które także zniknęły ze stacji Orlenu

    Orlen tłumaczy się z ostatnich doniesień, które jednocześnie bawią i przerażają. Chodzi o "Playboya" i "CKM", które miały zniknąć z półek z prasą na wszystkich stacjach. Wszystko w imię walki z pornografią i obroną dobrych obyczajów. Przedstawiciele PKN Orlen twierdzą, że to doniesienia nieprawdziwe i próbują wyjaśnić dlaczego. Publikujemy listę tytułów, które także w marcu zniknęły ze stacji.

  • Agata Duda nie zabiera głosu w kontrowersyjnych sprawach.
    Ktokolwiek widział, kotolwiek wie. Gdzie jest Agata Duda, gdy jej potrzeba?

    No nie udała nam się ta pierwsza dama. To znaczy jest, działa, pokazuje się, „bywa”. Niestety nie mówi. Zwłaszcza w sprawach, w których Polki i Polacy by tego oczekiwali. Choć w sumie nawet nie powinniśmy być zaskoczeni, przez ostatnie dwa lata nas do tego przyzwyczaiła. Nikt nie oczekuje, że na konferencji prasowej usłyszymy "nazywam się Agata Duda, i tak, ta ustawa antyaborcyjna jest zła". Po prostu fajnie byłoby mieć pierwszą damę, która nie boi się mówić w sprawach, które tak bardzo grzeją Polaków. Bo bycie pierwszą damą to nie tylko wizyty w przedszkolach i ładne garsonki.

  • DS7 Crossback będzie pierwszym modelem sprzedawanym w nowych salonach DS.
    Już niedługo w Polsce pojawią się salony "paryskiej" marki samochodowej. Chce się bić z luksusową konkurencją

    Polski krajobraz niedługo wzbogaci się o nowe, charakterystyczne elementy. Chodzi o salony DS, które jeszcze w tym roku oficjalnie zadebiutują na polskim rynku. Samochody DS możecie już z polskich dróg kojarzyć, ale tym razem pojawią się już jako samodzielna marka. To luksusowy odłam koncernu PSA (a dokładniej Citroena), który chce być alternatywą dla obecnego segmentu premium. Z Mercedesami, Audi, BMW i Lexusami chce walczyć po parysku, czyli lifestyl'eowo.

  • Lamborghini Terzo Millennio to taki batmobil. Tyle że prawdziwy.
    Na targach w Genewie szczęka opada. Ale nie tylko ze względu na samochody

    To najbardziej wyczekiwana impreza motoryzacyjna w roku. Mowa o Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Szczerze przyznaję, że to pierwszy raz, gdy miałem okazję być na imprezie tej skali. Zrobiła na mnie niesamowite wrażenie, ale wbrew pozorom nie ze względu na same samochody. Choć te oczywiście także sprawiają, że momentami szczęka opada.

  • Nasza rodzina się powiększa. Grupa naTemat startuje z Trudat.pl

    Zmiany są dobre i potrzebne. Dziś parę takich zmian mamy w naTemat i chcielibyśmy Wam o nich opowiedzieć, żebyście czytając naTemat nie czuli się zaskoczeni i wiedzieli, co się dzieje. Grupa naTemat startuje właśnie z nowym serwisem o nazwie Trudat.pl. To projekt, który został doceniony przez Google w ramach funduszu DNI (Digital News Initiative) – ogólnoeuropejskiej inicjatywy, która wspiera innowacje w mediach. Jako jedni z pierwszych w Polsce i Europie dostaliśmy od Google 250 tys. euro na stworzenie miejsca, w którym inaczej niż zazwyczaj będziemy weryfikować newsy i obalać mity.

O sobie

W naTemat jestem od początku, najpierw jako stażysta i reporter, później wydawca i szef wydawców. Aktualnie jestem redaktorem naczelnym i dyrektorem operacyjnym Grupy naTemat. Na co dzień zarządzam redakcją i odpowiadam za rozwój Grupy naTemat. Czasami piszę, ale nie tak często, jakbym chciał. Po godzinach prowadzę również nasz dział Moto.

Napisz do autora: michal.mankowski@natemat.pl