
Reklama.
Reklamy piwa na cenzurowanym? Taki wniosek można wysnuć czytając projekt ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, jaki przygotowało Ministerstwo Zdrowia. Jedną z najważniejszych zmian w stosunku do obecnych przepisów jest ograniczenie liczby godzin, gdy na antenie radia czy telewizji mogą się pojawiać reklamy piwa. Dziś filmiki zachęcające do zakupu złotego trunku mogą być emitowane od godziny 20 do 6 rano. Po zmianie przepisów reklamy piwa nie pojawią się wcześniej jak o 23.
Ministerstwo postanowiło przy tym zignorować większość uwag do projektu ustawy, zgłaszanych przez środowiska związane z producentami piwa, ale też na przykład przez Ministerstwo Finansów. "Ubolewamy, że MZ nie uwzględniło krytycznych uwag zgłoszonych w toku konsultacji społecznych. Pomimo braku dowodów na skuteczność proponowanego rozwiązania i wskazanych negatywnych skutków dla gospodarki, finansów publicznych i rynku pracy, projekt forsowany jest w swojej najbardziej restrykcyjnej wersji, czyli prowadzącej do faktycznego zakazu reklamy piwa w telewizji" – można przeczytać w oświadczeniu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.
W ocenie związku projekt ma "charakter fasadowy", uderza w branżę piwną, jak również w powiązane z nią sektory gospodarki. Ministerstwo Zdrowia pozostaje jednak nieugięte, jednym ustępstwem na które się zgodziło jest moment wejścia ustawy w życie. Pierwotnie mówiło się o 30 czerwca 2018 roku, teraz wiadomo, że ustawa wejdzie w życie 1 stycznia 2019 roku.
źródło: Wirtualnemedia.pl