Kabaret Mumio
Kabaret Mumio fot. Maciej Jarzebinski / Agencja Gazeta

Po siedmiu latach na ekranie i blisko stu nakręconych spotach, kabaret Mumio znika z reklamówek sieci Plus. Promocję firmy przejęła nowa agencja kreatywna, która ma inny pomysł na reklamowanie usług.

REKLAMA
Agencja Change Communications Warsaw przejmuje promocję sieci Plus GSM. Po zmianie kabaret Mumio zniknie z reklam operatora. Pierwsza kampania bez komików ruszy przed świętami.
Do absurdalnego humoru w reklamach Plusa widzowie zdążyli już przywyknąć. Nic dziwnego, kabaret Mumio występuje w nich od siedmiu lat. Pierwszy spot wyemitowano w 2005 roku.
"Pierwszy był spot z energicznym kolesiem w kurteczce, który przychodzi, wali w stół i zaczyna słowotok. Zaczęliśmy improwizować i próbować zmieścić w 25 sekundach początek, środek, puentę lub jej brak" – wspominał dla serwisu wirtualnemedia.pl Iwo Zaniewski, szef agencji PZL, która dotychczas obsługiwała Polkomtel. –  Po zmontowaniu pierwszych czterech czy pięciu filmów odbyła się prezentacja przed Plusem. Po obejrzeniu siedzieli z dziwnymi minami. Kompletnie nie wiedzieli co powiedzieć. Puścili drugi raz. Ktoś się zaśmiał. Puścili trzeci raz. Zaśmiały się dwie osoby. Za czwartym razem śmiali się wszyscy – mówił w rozmowie z serwisem.
Z reklam śmiali się też widzowie i jury prestiżowych konkursów. Wielokrotnie reklamy z udziałem kabaretu Mumio zdobywały nagrody Effie (za efektywne kampanie reklamowe) i Klubu Twórców Reklamy (KTR). Dlaczego? Jak przyznaje Iwo Zaniewski, chodziło o to, że reklamy z Mumio były po prostu inteligentnie dowcipne.
"To nie jest prawda, że widz chce koniecznie oglądać coś, co ma poziom najgorszego serialu" – powiedział.