
Reklama.
Nowe logo zostało zaprojektowane przez katowicki zespół Idee, który wygrał współorganizowany przez MSW konkurs. Policja podkreśla, że nawiązuje ono do ośmioramiennej odznaki wyróżniającej wszystkich funkcjonariuszy. – Jesteśmy zadowoleni, że znaczenie policyjnej odznaki zostało zauważone przy wyborze nowego logotypu – powiedział zastępca komendanta głównego policji nadinspektor Wojciech Olbryś. Najświeższa wersja logo pojawi się m.in. na policyjnych budynkach, które zostaną oddane do użytku w lipcu tego roku.
Nowy znak graficzny, który sam w sobie kosztował 20 tysięcy złotych, to dopiero początek dużo droższych zmian. Policja przypomina, że aktualnie trwa konkurs na projekt modelu komendy i komisariatu. Najlepsza praca stanie się wzorem dla firm remontujących lub budujących policyjne siedziby. Dzięki ich wysiłkom do końca 2015 roku ma zostać zrealizowany program standaryzacji, za sprawą którego wszystkie komendy i komisariaty będą spełniać wskazane wytyczne dotyczące m.in. wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego.
– Dzięki działaniom, podjętym w ramach programu, możliwe będzie m.in. zapewnienie wysokiej jakości warunków obsługi obywateli poprzez poprawę stanu technicznego obiektów policyjnych; usuwanie oraz zapobieganie powstawaniu barier w dostępie mieszkańców do komend i komisariatów; ujednolicenie wizerunku komend i komisariatów, aby ułatwić identyfikację budynków policji – napisano na łamach portalu Policja.pl. Program standaryzacji komend i komisariatów ma kosztować około miliarda złotych i zostać sfinansowany ze środków budżetu państwa.
Inicjatywa MSW i policji nie wszystkim przypadła jednak do gustu. Na Twitterze aż roi się od uszczypliwych komentarzy.
Czytaj także:
Polska policja przygotowała aplikację na smartfony. Obywatelu, pomóż łapać przestępców!
źródło: Policja.pl