
Powodem był fakt komercyjnego wykorzystywania Internetu przez pana Piotra Ogińskiego jako narzędzia do budowania swojej popularności poprzez niezgodne z prawem wprowadzanie konsumentów w błąd, naruszanie renomy „Sokołów” S.A. i podważanie jakości produktów.
Istotne jest także, że przeprowadzone „testy” produktów były nierzetelne: porównywane były różne produkty, a obok subiektywnej oceny – do której każdy ma prawo – przedstawiane były fałszywe informacje o szkodliwości produktów.
(...) Szanujemy rzetelne testy produktu, jednak nie możemy zgodzić się na bezpodstawne i krzywdzące oskarżenia związane z naszymi produktami, które pozytywnie przechodzą rygorystyczne i regularne kontrole jakości.
Fala krytyki jaka spadła na Sokołów musiała zrobić wrażenie na firmie, ponieważ skrupulatnie tłumaczy się z podjętych decyzji. Zaznaczają, że każdy ma prawo do wyrażania opinii i krytyki, ale nie może iść ona w parze z łamaniem prawa i jednoczesnym czerpaniem korzyści.