Grupa naTemat

"Dziś będzie na twarz, skarbie". Reklama sklepu z kosmetykami wywołała burzę

Reklama firmy BingoSpa nie spodobała się wielu internautkom
Reklama firmy BingoSpa nie spodobała się wielu internautkom Fot. BingoSpa / naturica-pl.blogspot.com
W internecie coraz głośniej jest o firmie BingoSpa, która zajmuje się produkcją i sprzedażą kosmetyków. Rozgłos nie wynika bynajmniej z cudownych właściwości oferowanych przez nią preparatów. Jego źródłem są rozsyłane przez BingoSpa maile reklamowe, do których dołączono zdjęcie przedstawiające mężczyznę gładzącego po twarzy kobietę. Oburzenie części internautów wywołuje napis, jakim opatrzono fotografię – „Dziś będzie na twarz, skarbie”…

Mail, który rozsyła firma BingoSpa, został już opisany przez wiele blogerek.

Naturica-pl.blogspot.com

Przepiękny przykład reklamy przygotowanej przez męską szowinistyczną świnię. Co innego namawianie do zmysłowej kąpieli, a co innego traktowanie mnie kobiety jako przedmiotu spełniającego męskie zachcianki i łechczące miło męskie ego. CZYTAJ WIĘCEJ


szprotestuje.wordpress.com

Poruszenie tematyki seksu musi być konsensualne, za obopólną zgodą. Jeśli nie jest, odbieram to jako naruszenie moich granic, jako molestowanie. Użycie do tego stereotypowego w pornografii elementu gry - zakończenia na twarzy - sprawia, że czuję się, jakbym przypadkiem odpaliła filmik z poniżaną kobietą. Serio, niech takie rzeczy w internecie zostają jednak na redtubie i fetlife, mkay? CZYTAJ WIĘCEJ


CosmeFreak.pl

O.K. nie wątpię, że istnieje wiele wielbicielek takich zabaw i mnie nic do tego… każdy robi tak jak lubi ;) Nie mniej jednak uważam, że skojarzenie w jednym logicznym ciągu maseczki czy kremu ze spermą na twarzy jest raczej słabe, nieapetyczne i nie generuje pozytywnych konotacji. CZYTAJ WIĘCEJ



Szczególnie oburzona jest redakcja Codziennika Feministycznego.

Codziennik Feministyczny

Jeśli uważacie, że nie ma miejsca na seksizm w reklamie, Internecie, przestrzeni miejskiej czy gdziekolwiek indziej, zachęcamy w odwecie zaspamować konta pocztowe i facebooka BingoSpa feministycznym kontentem i głosem stanowczego sprzeciwu. Jako Codziennik Feministyczny zamierzamy natychmiast interweniować w tej sprawie do Komisji Etyki Reklamy i do Pełnomocniczki ds. równego traktowania – Agnieszki Kozłowskiej-Rajewicz. CZYTAJ WIĘCEJ



Dyskusje o dwuznacznej reklamie toczone są także na Facebooku, gdzie również dominują głosy zażenowanych pań.

Warto zaznaczyć, że dołączone do maili zdjęcie nie jest wcale wyjątkiem, firma chętnie nawiązuje do seksu również w swoim sklepie internetowym, na stronach którego można znaleźć chociażby takie materiały.





Wiadomo nie od dzisiaj, że "seks sprzedaje", ale – jak widać – w tym przypadku copywriterzy poszli o krok za daleko.

ZOBACZ TAKŻE:
WIĘCEJ NA TEMAT:
SeksReklama
Skomentuj