
W walce ze skrajnie prawicową Narodowodemokratyczną Partią Niemiec (NPD) jej przeciwnicy sięgnęli po nietypową broń – uśmiech. Za ich sprawą facebookowy profil NPD został dosłownie zasypany komentarzami wzywającymi do tolerancji. W antyrasistowskiej akcji wzięło udział ponad 100 tys. internautów.
REKLAMA
Do „przyjaznego ataku” na facebookowy profil NPD, która nie ma dobrego zdania m.in. o imigrantach, doszło 27 stycznia, w Międzynarodowym Dniu Pamięci o Ofiarach Holokaustu. Na początku maja akcja została podsumowana w krótkim filmie, który opublikowano na YouTubie.
Akcję przeprowadziła antynazistowska organizacja Laut Gegen Nazis, która korzystała z pomocy agencji reklamowej Jung Von Matt/Elbe. Zadaniem agencji było m.in. przeprowadzenie rekrutacji wśród niemieckich użytkowników Facebooka. Gdy nastał 27 stycznia, zwerbowani internauci zaczęli masowo „likeować” profil NPD oraz zasypywać go komentarzami wzywającymi do miłości i tolerancji.
Zwolennicy NPD odpowiadali im groźbami, ale akcja odniosła sukces – zaczęły mówić o niej media, dzięki czemu o antyrasistowskiej inicjatywie usłyszało ok. 7 mln osób.
