Kasia Struss w kampanii Trendy Looks 2014 Schwarzkopf, za obiektywem Karla Lagerfelda
Kasia Struss w kampanii Trendy Looks 2014 Schwarzkopf, za obiektywem Karla Lagerfelda Fot. Karl Lagerfeld / Schwarzkopf

Co łączy dwie ikony świata mody? "Pan Chanel" i jedna z najsłynniejszych polskich modelek właśnie wzięli udział w kampanii Trendy Looks 2014 marki Schwarzkopf. Mamy dla Was wypowiedzi samego Karla Lagerfelda o tym projekcie, upodobaniu do suchego szamponu... I nie tylko!

REKLAMA
Kiedyś Lagerfeld był tożsamy z Chanel. Od kilku lat jednak poszedł w ślady Andy'ego Warhola i nie ma miejsca w pop-kulturze, gdzie nie zaznaczyłby swojej obecności. Tę ikonę mody możemy znaleźć zarówno na limitowanych butelkach i puszkach Coca-Coli, w biurze projektowym hotelu Ritz w Paryżu czy za obiektywem różnych kampanii fotograficznych.
logo
Kasia Struss w obiektywie Karla Lagerfelda, w kampanii Trendy Looks 2014 Schwarzkopf Fot. Karl Lagerfeld / Schwarzkopf

Redakcja styl.natemat.pl sprawdziła, że Karl Lagerfeld i Schwarzkopf współpracują już zresztą po raz trzeci. Podczas tworzenia kampanii Schwarzkopf Trendy Looks 2014, odpowiedział na kilka pytań.
O różnicach sesji mody od urodowej:– W przypadku sesji urodowej mówimy o czymś więcej niż zwykłych zbliżeniach [...]. W modzie chodzi bardziej o sylwetkę i ogólne wrażenie. W przypadku zdjęć urodowych konieczna jest precyzja, dopracowanie każdego detalu, aż po ostatnią rzęsę.
Wiemy też, w jaki sposób Karl przygotowuje się do sesji: – Nie potrzebuję żadnego specjalnego przygotowania. Przed sesją myślę o tym, co chcę zrobić, a potem wszystko zależy od okoliczności, modelki, fryzjera, makijażysty. Nie ma nic gorszego niż praca ze słabymi makijażystami i fryzjerami.
logo
Projektant, fotograf, dekorator wnętrz Karl Lagerfeld zawsze otacza się pięknymi kobietami ze świecznika. Tu z Vanessą Paradis Fot. Frederic Legrand / Shutterstock.com

Kreator opowiedział też czym dla niego jest piękno kobiety i jaki wpływ na odbiór kobiecej urody mają jej włosy: – [...] Wystarczy spojrzeć na kobietę z przetłuszczonymi włosami i z łupieżem – nie ma znaczenia jak jest piękna, bo będzie wyglądać niedbale. Dzisiaj istotą piękną jest „całościowy wygląd”, co może pomóc wyglądać lepiej tym osobom, które nie są idealnymi pięknościami.
Zaskoczyło nas najbardziej jednak to, że "Pan Chanel" nie wierzy w idealne piękno. Ale doskonałość według wizji Lagerfelda to niestety perfekcjonizm...
– Jeżeli kobieta jest ubrana niedbale, może nie zawracać sobie głowy fryzurą.
Z kolei jeżeli jest świetnie ubrana i ma niedbałe uczesanie, to również traci. To związek podobny do małżeństwa, ale bez rozwodu.
logo
Karl Lagerfeld jest chodzącą wyrocznią i ikoną mody Fot. s_bukley / Shutterstock.com

Projektant mody opowiedział też czym dla niego jest ideał piękna: – Dobrze wiemy, że ideał piękna, który jawi się nam w reklamach i magazynach nie jest dokładnym odzwierciedleniem współczesnego społeczeństwa, ale pokazuje, że ludzie są bardziej otwarci. Ci, którzy bardziej poddają się wpływom mody i interesują się modą widzą, że świat mody i urody w ostatnich latach znacznie się zmienił.
Co z jednej strony jest pozytywne, bo na wybiegach coraz częściej zarówno nietypowa uroda modelek, jak i więcej krągłości i naturalności jest akceptowane. A to przekłada się też na kanony piękna wśród zwykłych kobiet i ich poczucie własnej wartości.
I ponieważ była to sesja zdjęciowa, w której oprócz Kasi Struss i kilku innych top modelek (Ginta Lapina, Melody Monrose, Mirte Mass) w rolach głównych wystąpiły włosy, nie zabrakło pytań o nie. Karl dokładnie pamięta z dzieciństwa logo Schwarzkopf - czarną głowę. I opowiada, jak ważna jest dla niego pielęgnacja włosów: – Jest częścią codziennego, ogólnego wyglądu. [...] Całe ciało musi współgrać od paznokci, przez skórę po włosy. Dzisiaj nie można sobie po prostu pozwolić na zaniedbanie.
Redakcję styl.natemat.pl rozbawiło jednak wyznanie projektanta o pielęgnacji włosów w domu: – Mój fryzjer, który czesze mnie w domu myje moje włosy produktami Schwarzkopf. Czasami na moim koncie wyraźnie widać, jak dużo zużywam suchego szamponu.
Nasz fryzjer redakcyjny jeszcze się chyba nie ujawnił, ale marzymy, że kiedyś tak jak Karla Legerfelda będzie nas ktoś kiedyś stylizował od stóp do głowy przed pracą!