
Niewinna zabawa w dorosłość? Inaczej widzi to Sierocki i rzesza rodziców, którzy w internecie ostro komentują bezmyślność twórców tej oferty. - 8-letnia dziewczynka nie jest dorosłą kobietą i przedstawianie jej w stylizacji na „wampa” jest typowym przykładem seksualizacji. Natłok treści seksualizujących w mediach i reklamie może pociągać za sobą bardzo konkretne konsekwencje dla rozwoju psychiki dziewczynek, które z takimi treściami ciągle się spotykają - przekonuje, powołując się na raport Zurbriggen.
Jak mówi szef Stowarzyszenia Twoja Sprawa, które chce doprowadzić, by tego typu oferty zniknęły raz na zawsze, osobnym wątkiem jest tutaj jednak społeczne oswajanie pedofilii. - Godząc się na takie obrazy, sami dajemy niejako przyzwolenie na to, aby małe, niewinne dziewczynki, traktować jako obiekty seksualne. Oczywiście sama reklama rajstop, o których mówimy nie będzie miała takiego dramatycznego skutku, ale jest jeszcze jednym skandalicznym przykładem tego typu treści - stwierdza.
Tyle zamieszania o reklamę rajstopek stworzyło się jednak z jeszcze jednego względu. Ballerina z Jaworzna to bowiem beneficjent funduszy unijnych. Tuż pod zdjęciami próbujących emanować erotyzmem małych modelek łatwo wypatrzeć więc logo Ministerstwa Gospodarki i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jak dowiedzieliśmy się w resorcie wicepremiera Piechocińskiego, Ballerina skorzystała z aż 760 tys. dotacji w ramach poddziałania 6.5.2, którego celem jest... poprawa wizerunku polskiej gospodarki wśród partnerów międzynarodowych i wypromowanie polskich specjalności eksportowych.