Dziś na targach w Mediolanie rusza wystawa „Must have from Poland”, w ramach której zaprezentowanych zostanie 25 najciekawszych projektów z naszego kraju. Wybrane przez ekspertów produkty to najwyższej klasy design. Ekspozycja prezentuje zarówno znane marki, takie jak Amica czy Terma Technologie, jak i małe rodzinne manufaktury czy niszowe wydawnictwa. Wszystkie produkty łączy dobry wzór i pochodzenie. Zakochaj się w polskim wzornictwie.
Mediolan to najważniejsze miejsce na mapie, dla wszystkich ludzi, którym design nie jest obojętny. Raz do roku odbywają się tam targi, które przyciągają wszystkich miłośników sztuki.
To tam kształtują się trendy i objawiają nowe talenty. Nie dziwne więc, że wśród prezentowanych produktów znalazły się też projekty z Polski. „Must have from Poland”, wystawa pokazywana w ramach Milan Design, swoją premierę miała w 2011 podczas piątej edycji Łódź Design Festival. Grupa ekspertów wyselekcjonowała wówczas 150 najciekawszych, zaprojektowanych przez polskich projektantów i wdrożonych do produkcji obiektów, a następnie spośród nominowanych przedmiotów wyłoniła 42 zwycięskie produkty. Wystawa w Mediolanie prezentuje 25 z nich.
Pokazane na targach projekty podzielone są na sześć kategorii. Wśród nich znajdują się projekty
z „ludowym zacięciem”, takie jak filcowe dywany „Pasanka” Joanny Rusin czy zainspirowane wiadrami siedziska projektu Katarzyny Herman-Janiec. Jest również kategoria ekologiczny design, w której znaleźć można chociażby lampy z Kafti Design, oraz projekty nawiązujące do klasycznych wzorów z lat 50. i 60., z których czerpie chociażby Jadwiga Husarska-Chmielarz, autorka krzesła wzorowanego na legendarnym projekcie Mariana Sigmunda z 1957 roku. Warta uwagi jest też kategoria zagraniczna, w której możemy znaleźć wybitnych polskich projektantów, którzy rozwijają swój talent poza Polską. „Must have from Poland” to przegląd najciekawszych projektów. Znajdziemy tu zarówno produkowane na masową skalę: AGD i meble, jak i bardziej niszowe zabawki i książki.
Warto już dziś przyjrzeć się projektantom, o których już wkrótce zrobi się głośno. Wystawa ma na celu nie tylko prezentację
designu, ale też jego promocję zarówno w świecie jaki w Polsce. „Must have from Poland” to świetna reklama naszego kraju, która uświadamia odbiorcom, że design może dotyczyć bardzo wielu dziedzin sztuki i do tego nie zawsze musi być kosztowny. Wystawa cieszy się na targach dużym powodzeniem, dlatego już ruszyła rekrutacja do jej drugiej edycji. Premiera na festiwalu w Łodzi. Warto mieć dobre pomysły i warto robić je w Polsce.