Podejrzane interesy Piotra Kaszubskiego gościły na łamach naTemat niejednokrotnie. Teraz piszą o nich brytyjskie media, ponieważ Kaszubski rozpoczął działalność na Wyspach. Dziennik „The Daily Mirror” opublikował skargi osób, które twierdzą, że zostały oszukane przez firmę Polaka.
Rozpoczynając artykuł o serwisie sprzedającym wybielacz do zębów WhiteTime, dziennikarz „The Daily Mirror” zaznaczył, że dotarło do niego bardzo wiele skarg dotyczących działalności tego sklepu.
Niejaka Elizabeth Pye twierdzi np., że zamówiła próbkę produktu, godząc się na zapłatę 1 funta za wysyłkę. Tymczasem z jej konta dwukrotnie pobrano 99,99 funta. Dziennikarzowi udało się skontaktować z Kaszubskim, który znany jest także jako Peter Cash. Odnosząc się do skarg i pytań, Kaszubski zamieścił w swoim mailu link prowadzący do regulaminu sklepu i napisał, że „tu jest wszystko, czego potrzebujesz wiedzieć”.
Każda osoba, która została oszukana lub czuje się pokrzywdzona przez firmy: Whitetime Proffesional Distribution LLC, Hamilton Group Limited, Estinity Wiesława Kaszubska, MPM Entertainment LLC, Biocare, proszona jest o kontakt z Prokuratorem Agatą Kucharską z Prokuratury Rejonowej Warszawa Mokotów, która prowadzi sprawę przeciwko Piotrowi Kaszubskiemu i bada przestępcze działania powyższych firm. Dane kontaktowe: Prokurator Agata Kucharska, telefon: 222171222, e-mail: prokuratura.mokotow@warszawa.po.gov.pl.
Regulamin mówi, że klienci mają 12 dni na anulowanie zamówienia, którego przedmiotem są próbki produktu. Jeśli zamówienie nie zostanie wycofane, to 30 dni po rozpoczęciu okresu próbnego firma prześle klientowi 30-dniowy zapas wybielacza, licząc sobie za niego 99,99 funta. Do tego dochodzi 19,99 funta za przesyłkę. Kolejne porcje produktu mają być wysyłane co miesiąc.
Część klientów twierdzi jednak, że w czasie składania zamówienia nie została ani przekierowana do strony z regulaminem, ani poproszona o potwierdzenie, że z regulaminem się zapoznała. Co więcej, okres próbny rozpoczyna się w chwili złożenia zamówienia, a nie w momencie otrzymania przesyłki.
Niektórzy klienci twierdzą, że po pobraniu 99,99 funta firma nie wysłała im żadnego towaru. – Złożyłam zamówienie 2 września. 16 września zabrali 99,99 funta, ale żadna paczka nie przyszła – napisała w mailu do dziennikarza Jenni Wilson, która mieszka w pobliżu Glasgow.
O działalności firmy jeden z klientów powiadomił Action Fraud, instytucję, do której można zgłaszać przypadki oszustw popełnionych na terenie Wielkiej Brytanii.
Polskie problemy Kaszubskiego Z naszych ustaleń wynika, że zgodnie z unijnym prawem wybielacz WhiteTime powinien być sprzedawany wyłącznie gabinetom dentystycznym, ponieważ zawiera wysokie stężenie nadtlenku wodoru. Tymczasem produkt ten był oferowany m.in. na Allegro. Handlowano nim z konta Wiesławy Kaszubskiej, matki Piotra Kaszubskiego. To właśnie na Wiesławę Kaszubską była wówczas zarejestrowana firma, która produkowała wybielacz.
W związku z tym, że wybielacz był sprzedawany z naruszeniem prawa, w marcu do prokuratury wpłynęło zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Wiesławę Kaszubską. Ponadto sanepid wysłał producentowi WhiteTime „zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego, w związku z faktem, iż wprowadza do obrotu w/w produkt bez zapewnienia, że jego odbiorcy są użytkownikami profesjonalnymi”.
Co więcej, lekarz stomatolog Jakub Dziewit twierdzi, że Kaszubski wykorzystał jego wizerunek w materiale promocyjnym, choć nie uzyskał na to zgody. – Niniejszym oświadczam, że pan Piotr Kaszubski wykorzystał mój wizerunek przy promocji produktu WhiteTime bez mojej zgody i wbrew mojej woli – napisał Dziewit. Wygląda na to, że teraz proceder może powtarzać się na Wyspach.