Koniec z retuszowaniem kobiet!
Koniec z retuszowaniem kobiet! American Eagle

Piękne, zgrabne, o gładkiej skórze i wspaniałych ciałach. Modelki w reklamach bielizny potrafią czasem wpędzić w kompleksy, a to za sprawą przesady z retuszem ich ciał. Firma American Eagle postanowiła to zmienić i jakiś czas temu zrezygnowała z Photoshopa. Jak się okazuje - świetnie dzięki temu zarobiła.

REKLAMA
Kampania Aerie Real rozpoczęła się już w styczniu i jak się okazało, osiągnęła ogromny sukces. Żadnych supermodelek, żadnego retuszu. Bo "prawdziwa ty jesteś sexy". Na ciałach dziewczyn widać wszystko - blizny, tatuaże, rozstępy, pieprzyki. I, co ważne, wyglądają o wiele lepiej, niż te, na które nałożono filtry!
logo
Modelki nietknięte programem graficznym prezentują się świetnie. aerie.com
To, że firma postanowiła na promowanie bardziej realistycznych standardów, to ogromny krok ku zmianom w prezentowaniu modelek w kolorowych magazynach i reklamach. Kobiety, które widzą na zdjęciach podobne do nich, uśmiechnięte, wyglądające pięknie dziewczyny, ale też ich naturalne, nieidealne ciała, chętniej sięgają po produkty danej marki. Dlaczego? Bo wydaje im się bardziej przyjazna i nieatakująca ich ciągłymi wymaganiami i wytycznymi co do wyglądu. Czujesz się lepiej w swoim ciele, to lepiej w nim wyglądasz. Tak jest prawda.
Ta akcja marketingowa to, jak się okazało, jedna z najlepszych, jakie stosowała dotąd firma. Dzięki niej sprzedaż wzrosła aż o 9&.
logo
Taka akcja marketingowa przyniosła AE ogromne zyski. aerie.com
I tak właśnie powinno się działać. AE i Dove to dwie marki, które na przekór wszystkim innym, naprawdę potrafią promować piękne, prawdziwe ciała i zyskują na tym. Miejmy nadzieję, że brak retuszu okaże się nowym trendem w kampaniach reklamowych.
Oczywiście, pamiętajmy o tym, aby nie przesadzać też w drugą stronę, jak to się czasem dzieje z piętnowaniem zbyt chudych dziewczyn. O tym więcej w tekście Marii: „Nigdy nie jest się wystarczająco chudym czy bogatym”?

Chcesz więcej stylu? Znajdź nas na facebooku.